Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips komt met nieuwe merkpositionering en nieuw logo

Negen jaar na “Sense and Simplicity” komt Philips met een nieuwe merkpositionering. Het draait volgens de fabrikant vanaf nu om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De rebranding werd 13 november bekend gemaakt in het hoofdkantoor van Philips in Amsterdam. Het volledige verhaal achter de merkpositionering lees je op .

related partner content for mobile comes here

CEO Frans van Houten legt uit: ‘De merkpositionering was nodig om relevant te blijven. We willen up-to-date zijn wat betreft de behoeften van consumenten, veranderingen omarmen en makkelijk kunnen versnellen, behendiger zijn. Dit reflecteert terug op de merkidentiteit.’

Campagne
Philips investeert de komende tijd enkele tientallen miljoenen in de communicatie rondom de nieuwe merkpositionering. De campagne, die in samenwerking met Ogilvy en Interbrand werd ontwikkeld, om de nieuwe tagline tussen de oren van de mensen te krijgen, begint in Nederland in januari. Maar volgende week start er in de VS al een samenwerking met CNBC. Andere mediapartners zijn Wall Street Journal en Linkedin.

De merkpositionering wordt ondersteund door een , waarop de fabrikant een serie innovaties laat zien die een positieve impact hebben op het leven van mensen.

Logo
Het nieuwe logodesign, geschikt gemaakt voor digitaal gebruik en mobile, en grijpt terug naar het bekende schild, dat voor het eerst in 1934 werd gebruikt, en refereert aan radiogolven en de sterren in de hemel.
Van Houten: ‘Dat merkschild liet al zien hoe innovatie, in de vorm van radiocommunicatie, mensen dichterbij elkaar bracht, en hun leven verbeterde. Vandaag de dag is het schild een symbool geworden van innovatie en vertrouwen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in