Philips komt met nieuwe merkpositionering en nieuw logo


De rebranding werd 13 november bekend gemaakt in het hoofdkantoor van Philips in Amsterdam. Het volledige verhaal achter de merkpositionering lees je op Marketingonline.nl.
CEO Frans van Houten legt uit: ‘De merkpositionering was nodig om relevant te blijven. We willen up-to-date zijn wat betreft de behoeften van consumenten, veranderingen omarmen en makkelijk kunnen versnellen, behendiger zijn. Dit reflecteert terug op de merkidentiteit.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Campagne
Philips investeert de komende tijd enkele tientallen miljoenen in de communicatie rondom de nieuwe merkpositionering. De campagne, die in samenwerking met Ogilvy en Interbrand werd ontwikkeld, om de nieuwe tagline tussen de oren van de mensen te krijgen, begint in Nederland in januari. Maar volgende week start er in de VS al een samenwerking met CNBC. Andere mediapartners zijn Wall Street Journal en Linkedin.
De merkpositionering wordt ondersteund door een digitaal storytelling platform, waarop de fabrikant een serie innovaties laat zien die een positieve impact hebben op het leven van mensen.
Logo
Het nieuwe logodesign, geschikt gemaakt voor digitaal gebruik en mobile, en grijpt terug naar het bekende schild, dat voor het eerst in 1934 werd gebruikt, en refereert aan radiogolven en de sterren in de hemel.
Van Houten: ‘Dat merkschild liet al zien hoe innovatie, in de vorm van radiocommunicatie, mensen dichterbij elkaar bracht, en hun leven verbeterde. Vandaag de dag is het schild een symbool geworden van innovatie en vertrouwen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid