Het leven als een reclamecampagne
Er wordt steeds minder getrouwd, en het aantal eenpersoonshuishoudens neemt zienderogen toe. Dat is niet goed voor de bevolkingspiramide, laat staan de bevolkingshandhaving op termijn. Stimuleren, dus. En hoe doe je dat, als regering zijnde?
In het hyper commerciële Singapore doe je dat met reclame en met winkelpromoties. Posters in de stad, banners op websites, commercials in de bioscoop. Hoogtepunt is een prijsvraag met winkelcoupons als prijzen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHet wordt wel vaker gezegd, Singapore wordt geleid als een bedrijf. De bevolking bestaat niet uit burgers, maar uit consumenten. Je wordt klant, vindt een partner, en gaat weer verder met winkelen - zo wordt het leven voor je uitgestippeld.
Een waar marketeersparadijs.
Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid