Overslaan en naar de inhoud gaan

Het leven als een reclamecampagne

In Singapore wordt hard gewerkt en nog harder gestudeerd. Het gevolg is dat de bevolking, en dan vooral het deel in de huwbare leeftijd,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt steeds minder getrouwd, en het aantal eenpersoonshuishoudens neemt zienderogen toe. Dat is niet goed voor de bevolkingspiramide, laat staan de bevolkingshandhaving op termijn. Stimuleren, dus. En hoe doe je dat, als regering zijnde?

related partner content for mobile comes here

In het hyper commerciële Singapore doe je dat met reclame en met winkelpromoties. Posters in de stad, banners op websites, commercials in de bioscoop. Hoogtepunt is een prijsvraag met winkelcoupons als prijzen.

Het wordt wel vaker gezegd, Singapore wordt geleid als een bedrijf. De bevolking bestaat niet uit burgers, maar uit consumenten. Je wordt klant, vindt een partner, en gaat weer verder met winkelen - zo wordt het leven voor je uitgestippeld.

Een waar marketeersparadijs.

Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in