Philips komt morgen met nieuwe positionering
Woensdag 13 november zal Philips-ceo Frans van Houten de nieuwe merkpositionering bekend maken en toelichten.
Philips pakt pr-wise flink uit rond de rebranding. Het bedrijf haalde afgelopen vrijdag alvast zijn oude logo van het hoofdkantoor in Amsterdam. Dat leverde al wat speculaties op.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Philips heeft daarnaast een social mediacampagne ingezet om buzz te creëren rond het nieuwe logo.
Op een actiesite kunnen Twitteraars en Facebookgebruikers een pixel ‘pakken’, zodat het nieuwe logo langzaam duidelijk wordt.
Het nieuwe logo lijkt terug te grijpen op het oude logo met het schild.
Sense and simplicity
In 2004 veranderde Philips (ook na negen jaar) zijn slogan ‘Let’s make things better’ in de merkbelofte ‘Sense and Simplicity’. Er werd toen 80 miljoen euro uitgetrokken om de nieuwe leus bij het publiek bekend te maken.
Verantwoordelijk voor de marketing was Andrea Ragnetti, toen net een jaar CMO bij Philips. Hij wilde het merk vooral ‘frisser, cleaner en menselijker’ maken.
Een CMO lijkt morgen te ontbreken bij de mediabriefing. CEO Frans van Houten zal het woord voeren. Er is ook nog weinig bekend over de nieuwe merkpositionering, behalve het feit dat digital een grote rol gaat spelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid