Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips komt morgen met nieuwe positionering

Negen jaar na ‘Sense and Simplicity’ onthult Philips morgen zijn nieuwe merkpositionering. Daarbij hoort een nieuw logo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Woensdag 13 november zal Philips-ceo Frans van Houten de nieuwe merkpositionering bekend maken en toelichten.

related partner content for mobile comes here

Philips pakt pr-wise flink uit rond de rebranding. Het bedrijf haalde afgelopen vrijdag alvast zijn oude logo van het hoofdkantoor in Amsterdam. Dat leverde al wat op.

Philips heeft daarnaast een social mediacampagne ingezet om buzz te creëren rond het nieuwe logo.
Op een kunnen Twitteraars en Facebookgebruikers een pixel ‘pakken’, zodat het nieuwe logo langzaam duidelijk wordt.

Het nieuwe logo lijkt terug te grijpen op het oude logo met het schild.

Sense and simplicity
In 2004 veranderde Philips (ook na negen jaar) zijn slogan ‘Let’s make things better’ in de merkbelofte ‘Sense and Simplicity’. Er werd toen 80 miljoen euro uitgetrokken om de nieuwe leus bij het publiek bekend te maken.

Verantwoordelijk voor de marketing was Andrea Ragnetti, toen net een jaar CMO bij Philips. Hij wilde het merk vooral ‘frisser, cleaner en menselijker’ maken.

Een CMO lijkt morgen te ontbreken bij de mediabriefing. CEO Frans van Houten zal het woord voeren. Er is ook nog weinig bekend over de nieuwe merkpositionering, behalve het feit dat digital een grote rol gaat spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in