Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Graham over Mobile: “People might be losing jobs”

Paul Graham is één van de bekendste investeerders in Silicon Valley en oprichter van Y Combinator. Paul ondersteunde de afgelopen 5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Paul Graham is één van de bekendste investeerders in Silicon Valley en oprichter van . Paul ondersteunde de afgelopen 5 jaar maar liefst 564 startups, waaronder , Dropbox, Pebble en Airbnb. Afgelopen week sprak Paul Graham op het in San Francisco over hoe hij als investeerder kijkt naar kracht van Mobile, de toepassing en nieuwe verdienmodellen. Investeerders zijn op zoek naar startups die een volledig markt naar zich toe kunnen trekken en op deze manier is ‘mobile’ niet voor iedereen een zegen. Telecom operators lopen enorme inkomsten mis door gratis diensten als whatsapp. Verliezen we niet alleen maar banen door gratis apps?

related partner content for mobile comes here

Paul is zelf eigenlijk geen internetnerd. Het is gewoon een man die goed aanvoelt wat een goed idee is en wat niet. Wat weet hij van apps? Zelf heeft hij er 4 op zijn smartphone. En een iPad? Nooit uit de doos gehaald. Toch weet hij de meeste succesvolle (mobiele) concepten te ‘backen’. Paul Graham zegt hier over: “Software is eating the world. Smartphone are the bigger thing now and they make new ideas possible in this world. People need information when they are on the go and for example with Airbnb, the guest and the host need to coordinate their efforts and mobile plays a major part in this”. Het klinkt allemaal zo logisch, maar hoe kies je nu een goed idee uit?

Veel mensen hebben goede ideeën en de beste ideeën kunnen in het begin niet eens als een goed idee klinken. Dit was in het begin het geval bij . Paul Graham: “We weren’t convinced that people would sleep on eachothers couch, but the founder really believed in it”. Het filteren van goede ideeën is een kunst. Paul ziet een toenemende trend, specifiek in mobile. Mobile devices hebben laten zien in staat te zijn om diensten te integreren, zoals navigatie en muziek, en de software zal de aankomende nog meer diensten gaan integreren om mensen te helpen om vraag en aanbod met elkaar af te stemmen. Locatie zal hierbij ook een steeds belangrijkere rol spelen. Paul geeft een voorbeeld genaamd , een oplossing waarbij een pool van maaltijdbezorgers op ad hoc basis hun smartphone gebruiken om hun opdrachten te krijgen. Het verandert een dienstverlening, wellicht kost het zelf banen, echter Paul geloofd dat dit soort ontwikkelingen ook nieuwe banen zal ontwikkelen.

Hoe gaan we dan geld verdienen aan mobile en welke rol gaat mobile specifiek spelen? Paul ziet mobile als een onderdeel van een strategie, niet als iets dat persé op zichzelf staat: “Mobile itself is not the idea. It’s most idea is to satisfy a specific user group, the mobile component, mobile is a contribution to a multi-platform service. People are messaging a lot and the Pebble watch is a great benefit tot his experience”. Hoe we hier geld aan gaan verdienen? De traditionele online wereld verdient geld via search en advertising en voor mobile dienen nieuwe verdienmodellen worden ontwikkeld. “When we look at the Uber app, the revenu comes from the transaction which is done in the app. This way we get deeper towards the actual transaction”.

;MobileMarketing.nl goes Silicon Valley&; videos

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in