Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetdaling en heroriëntatie Sanoma

Sanoma heeft in het derde kwartaal de omzet met 5,1 procent zien dalen naar 568,1 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar was de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De slechte economische omstandigheden zijn de oorzaak van de omzetdaling. De winst voor belastingen daalde met 3,6 procent naar 76,9 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

De winst per aandeel daalde van dertig cent naar 0,29 cent. Inclusief eenmalige afschrijvingen zoals kosten voor reorganisaties boekte Sanoma een verlies van 265,5 miljoen euro. Maar de vooruitzichten voor de rest van het jaar blijven ongewijzigd. Topman Harri-Pekka Kaukonen verwacht dit jaar zeker vier procent minder winst te boeken dan in 2012.

In de eerste negen maanden van 2013 daalde de omzet van bijna 1,8 miljard naar bijna 1,7 miljard euro.

Sanoma België en Rusland
Omdat Sanoma zich gaat richten op ‘sterke markten’ als Finland en Nederland, wordt de Belgische tak te koop gezet. Dat noemt Sanoma ‘onder strategische heroriëntatie’. Gisteren al dat ook Sanoma Independent Media te koop staat.
Nederland

Vanmorgen dat bij Sanoma in Nederland 500 banen verdwijnen. Er blijven 17 tijdschrifttitels over.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in