Overslaan en naar de inhoud gaan

Finalisten Reputatiemanagement Award 2013 bekend

KLM, Vodafone, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Den Haag en pensioenfonds PFZW strijden om de Reputatiemanagement Award 2013. Deze nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reputaties vormen de belangrijkste immateriële activa van organisaties, maar waren door de opkomst van nieuwe communicatiemiddelen de sociale media nooit eerder zo kwetsbaar. Hierdoor groeit bij bestuurders de sense of urgency en prijkt reputatiemanagement in veel boardrooms bovenaan de agenda. Ook de betekenis verandert. Was reputatie voorheen het imago van een organisatie bij het brede publiek, tegenwoordig wordt het steeds vaker opgevat als de waardering bij al haar in- en externe stakeholders. Hierdoor zetten organisaties meer in op hun stakeholderdialoog en het creëren van stakeholderswaarde. Met de award willen de initiatiefnemers deze ontwikkeling stimuleren en het vakgebied inspireren anders met reputatie om te gaan.

related partner content for mobile comes here

Jury en criteria
De Reputatiemanagement Award biedt een podium aan organisaties die het afgelopen jaar aantoonbaar succesvol aan hun stakeholderreputatie hebben gewerkt. De 5 finalisten zijn door een multidisciplinaire jury - bestaande uit Peter Kerkhof (hoogleraar Communicatiewetenschap VU), Bart Combée (directeur Consumentenbond), Rocco Mooij, (hoofdredacteur Communicatie), Jeroen Duijvestijn (eigenaar DCR), Karel Slootman (managing partner Motivaction) en Henk Noort (oprichter StakeholdersLab) - geselecteerd uit de 16 door vakgenoten aangedragen organisaties.

De 5 finalisten hebben bij meerdere stakeholdergroepen de reputatie van hun organisatie aantoonbaar verbeterd, door op aansprekende wijze communicatie, corporate strategie en leiderschap te verbinden. De jury heeft daarbij ook gekeken naar de diepgang en breedte van hun stakeholderdialoog, de borging van het reputatiebeleid binnen hun organisatie en de onderbouwing van het corporate communicatiebeleid vanuit een consistente visie of merkbelofte.

Peiling onder professionals
De Reputatiemanagement Award is een vakprijs. Om de uiteindelijke winnaar te bepalen, zijn bij dezen alle professionals die (in)direct werkzaam zijn op het gebied van reputatie uitgenodigd om op 1 van de 5 finalisten te stemmen via www.reputatiemanagementaward.nl. Dit kan tot maandag 25 november 12.00 uur. Voor casebeschrijvingen van de finalisten: zie de website. De uitreiking vindt plaats op vrijdag 29 november tijdens een feestelijk symposium bij onderzoeksbureau Motivaction te Amsterdam.
____________________________________________________________________

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in