Overslaan en naar de inhoud gaan

Jan van der Marel vertrekt bij NRC Media

Directeur-uitgever Jan van der Marel verlaat NRC Media per direct.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vertrek van Van der Marel is via een interne memo aan de medewerkers meegedeeld. Over precieze reden van zijn vertrek worden geen uitspraken gedaan.

related partner content for mobile comes here

In de mail staat:
'Onder de leiding van Jan verhuisde NRC van Rotterdam naar Amsterdam, werden nieuwe papieren (next zaterdag, Amsterdam) en digitale (Readers) initiatieven genomen en profileerde NRC zich meer dan ooit als een van de leidende nieuwsmerken in dit land. Samen met de collega's in de directie tekende Jan voor ons bedrijf een strategisch plan uit dat de gezonde toekomst van NRC moet garanderen. 'Ik ben er trots op dat dit ambitieuze plan goedgekeurd is door de Raad van Commissarissen en heb er het volste vertrouwen in dat de collega's en de organisatie nu de uitwerking van dit plan- dat grote nadruk legt op de verdere digitale ontwikkeling- voor zich kunnen nemen', aldus Jan. 'Zelf vind ik het nu het uitgelezen ogenblik om een nieuwe horizon te verkennen'.

Van der Marel was nog geen twee jaar directeur-uitgever van NRC Media. Het bedrijf zal worden geleid door een tweekoppige directie bestaande uit CEO Rien van Beemen (voorheen directeur online) en hoofdredacteur Peter Vandermeersch. Zij zeggen: 'Met Jan verlaat een fijne, open en eerlijke collega dit bedrijf. We hebben respect voor de beslissing van Jan die, onder meer met de redactie van het strategische plan, een duidelijke stempel heeft gezet op NRC. Jan kan met trots terugblikken op zijn werk hier.'

Hiervoor was Van der Marel directeur advertising bij de Persgroep. Hij vervulde interim al de rol van directeur-uitgever bij Het Parool en bij AD Nieuwsmedia. Eerder was hij commercieel directeur bij Het Parool, directeur Nederland bij Metro international en uitgever bij Sanoma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
ruben

jan ik heb je email bewaard van nep respons/bellen. Ook de krant.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in