Overslaan en naar de inhoud gaan

Hi verschuift grootste deel van het budget naar ‘crap’

Dubbel liggen om de Lucky TV-filmpjes, plaatjes van Kakhiel of de video van een kat in haaienpak op een automatische stofzuiger.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De helft van de jongeren tussen de 16 en 25 jaar checkt dagelijks online crap, één op de vijf spendeert hier zelfs meer dan 30 minuten per dag aan. Vooral video’s, foto’s en plaatjes die maatschappijkritisch, sarcastisch en nieuwsgerelateerd zijn, worden graag bekeken. Hoewel veel crap zijn weg vindt via social media, bekijkt zo’n 46% doelgericht via vaste sites hun dagelijkse portie ‘online onzinnigheid’. Youtube, 9Gag en Dumpert zijn daarvoor de populairste kanalen. Dit blijkt uit door Direct Research in oktober 2013 onder 1014 jongeren in de leeftijd van 16-25 jaar, in opdracht van Hi.

related partner content for mobile comes here

Het overgrote deel van de online crap (79%) – vooral video’s en muziek – wordt bekeken en gedeeld op de computer, gevolgd door de smartphone (67%). Zo’n 40% van de jongeren stelt het kijken van crap uit tot ze achter een pc zitten, dit uit angst dat het mobiel kijken naar crap teveel MB’s uit hun abonnement kost.

Vandaar dat Hi inspeelt op abonnementen giga veel data en razendsnel 4G internet. De contentcampagne van FHV vormt – meer specifiek – een hommage aan alle crap die op internet te vinden is. Met in de hoofdrol weer Uriah Arnhem, bekend van eerdere Hi-commercials.

‘Waar voorheen televisiecommercials het hart van de campagne vormden, verschuift nu het grootste deel van het budget naar online. Hi beweegt mee met het mediagedrag van jongeren, en wil zo ook de concurrentie, die steeds meer het domein van Hi opzoekt, een stap voorblijven’, aldus Hi.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in