Overslaan en naar de inhoud gaan

Colgate-Palmolive op vingers getikt na weggeefactie

Colgate-Palmolive nodigde deze zomer Britten uit om hun oude tandenborstel in te ruilen voor een gratis nieuwe van maar liefst 170 Engelse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen zomer kondigde Colgate aan dat mensen hun oude tandenborstel konden inruilen voor een gloednieuwe 'ProClinical A1500' tandenborstel, gratis.

related partner content for mobile comes here

Deze tandenborstels werden uitgedeeld vanuit een kraampje bij het Londense Waterloo station. Er was de avond ervoor een “Big Electric Brush Swap” advertentie te zien in the Evening Standard, The Times, en er was buitenreclame.

Colgate hoopte op enkele honderden geinteresseerden, maar had de aanloop danig onderschat. De 750 tandenborstels die waren gereserveerd voor deze stunt, waren al heel snel op. Vervolgens klaagden consumenten bij de Advertising Standards Authority (ASA) dat Colgate ze had misleid.

Colgate verdedigde zich door te zeggen dat ze zich qua aantallen hadden gebaseerd op een gelijksoortige promotie, een maand eerder. Daarnaast konden consumenten die achter het net hadden gevist, ook online terecht voor een aanbod. De ASA concludeerde echter dat Colgate de respons had onderschat en stelde de klagers in het gelijk.

Philips
Concurrent Philips maakte het vervolgens nog wat erger voor Colgate, met een inhaker op de mislukte stunt, waarin het stelde dat ‘de beste dingen niet gratis zijn’.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in