Overslaan en naar de inhoud gaan

Aller-G Foodscanner wint Mobile Concepts 2013

Van de laatste 3 finalisten heeft het Aller-G Foodscanner van Phaedon Vitsas de Mobile Concepts 2013 gewonnen. Vorige maand heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Phaedon Vitsas ontvangt met zijn winnende concept mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op . Phaedon Vitsas: "Het winnen van de mobiele competitie versterkt mij om spoedig dit mobile concept te concretiseren."
Dit waren de 3 finalisten: Juryoordeel

related partner content for mobile comes here

Sven Huberts:Combineer een klassieke app, een gezonde dosis humor en een stukje innovatieve techniek met een spot-on branding met het juiste merk en je hebt de winnende app. Een wekker hebben we allemaal nodig. Deze variant puts a smile on your face nog voor je hem gebruikt hebt...


Nils Adriaans: "Het concept past bij het product, en wie wil er nu niet de dag beginnen met een lach?"



Juryoordeel

Nils Adriaans: "Dit pas bij het speelse van het medium, en is lekker dynamisch – ook wel eens leuk."

Sven Huberts: "Heel innovatief maar waarschijnlijk niet robuust uit te voeren voor een brede doelgroep."

Juryoordeel

Nils Adriaans: "Erg van deze tijd, en het feit dat er een alternatief wordt aangeboden, maakt het compleet."
Sven Hubers: "Bestaat deze app dan nog niet? In dat geval meteen lanceren. Je zal maar een allergie hebben en telkens de veel te kleine etiketjes moeten lezen. Bij twijfel scan je met je app en je weet meteen wat het voor je doet. Hier gaan mensen blij van worden. Up te graden naar een breder publiek."



Zie hier de informatie van het winnende concept:

Titel: Aller-G Foodscanner Mogelijke opdrachtgevers: Unilever of een ander FMCG-fabrikant

Campagne doelstelling: Allergie-vrije producten van FMCG-merk onder de aandacht brengen bij de doelgroep en deze inspireren met receptcombinaties.

Doelgroep: Consumenten met een voedselallergie

Instrument: App

Agency: Independent

Creative Concept: Phaedon Vitsas

Probleemstelling: Bijna één miljoen Nederlanders heeft in meer of mindere mate last van een voedselallergie. Zij krijgen een breed scala aan klachten na het eten van bijvoorbeeld gluten, noten, vis of schaaldieren. Boodschappen doen met een voedselallergie is een tijdrovende en lastige klus, omdat het vaak niet duidelijk is of, én welke producten allergische ingrediënten bevatten. Het is dan ook een heel karwei om in een reguliere supermarkt alle verpakkingen af te gaan om op bijvoorbeeld de aanwezigheid van gluten te checken.

Concept omschrijving: Met de Aller-G Foodscanner kun je snel en eenvoudig supermarktproducten checken. Met de app kun je een product scannen op de eventuele aanwezigheid van allergenen. Mocht dit het geval zijn, worden direct alternatieven geboden en tevens diverse recepten om te inspireren.

Het idee is dat de gebruiker niet meer de ingrediënten op een pot mayonaise hoeft te lezen maar dat hij/zij met een simpele barcode-scan in één oogopslag ziet of een product allergenen bevat en dus geschikt is voor de gebruiker. Voedselproducten krijgen de mogelijkheid aangeboden om rankings te kopen/sponsoren bij het tonen van alternatieven. De app wordt simpel in gebruik en zeer gebruiksvriendelijk.De gebruiker geeft bij het installeren van de app eenmalig zijn of haar allergie op. Daarna is de smarthpone van de gebruiker een zelfscanner waarmee hij/zij in een supermarkt direct kan zien of hij/zij een bepaald product wel, of niet kan consumeren. En indien een product niet geschikt is, wordt direct een alternatief aangeboden. De app bevat ook algemene informatie en wetenswaardigheden over voedselallergie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in