Overslaan en naar de inhoud gaan

wehkamp.nl lanceert nieuwe website plus online magazine

Online warenhuis wehkamp.nl lanceert vandaag een nieuwe, responsive website. Bij de site hoort ook een nieuw, online magazine.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe site is volgens meer toegespitst op het gebruiksgemak op tablets, waarop met ‘touch’ wordt genavigeerd: de knoppen zijn groter en de afstand tussen de woorden is verruimd.

related partner content for mobile comes here

Verder is de site ‘responsive’ gemaakt, waarbij de weergave zich automatisch aanpast aan de schermafmetingen van het (mobiele) apparaat waarop de site wordt getoond.

De nieuwe website maakt ook veel meer gebruik van video en animaties, met als doel de kleding en schoenen nog realistischer neer te zetten. Zodat de shopper meer geïnspireerd raakt, en nog beter weet wat zij of hij koopt (en daardoor hopelijk minder retourneert).

Magazine
Het nieuwe, maandelijkse online magazine moet nog meer inspireren. In het magazine vind je trends en praktische kledingadviezen naar aanleiding van die trends. Lezers kunnen klikken op de kleding en daarna direct aanschaffen. Het eerste magazine komt uit in november. Voor de ontwikkeling en realisatie van het e-magazine werd een eigen redactieteam aangenomen, dat zegt geheel onafhankelijk te werken.

Marketingdirecteur Alexander van Slooten legt uit welke strategie ten grondslag ligt aan deze vernieuwingen. Van Slooten: ‘We willen vooral communiceren dat Wehkamp.nl een veilige omgeving is om te shoppen. We willen nog meer het vertrouwen van de consument. Dat vertrouwen was al onbewust gegroeid bij onze klanten, maar we willen nu bewuster communiceren met oplossingen.'Hij vervolgt: 'In de toekomst kun je nog meer personalisatie verwachten, waarbij we het klantprofiel koppelen aan de merkvoorkeur.’

Wehkamp.nl deed vandaag nog meer aankondigingen. Zo start luxe pakkenverkoper Oger met de verkoop van Oger RED-pakken via wehkamp.nl. De collectie is vanaf medio december verkrijgbaar en bestaat uit drie pakken, vijf shirts en tien dassen.

En het assortiment van wehkamp.nl wordt uitgebreid een nieuwe luxe schil, door wehkamp.nl curated sales genoemd: speciale, tijdelijke collecties van luxe en trendy producten, geselecteerd door stylisten van wehkamp.nl. Te zien op de platforms ‘Only for you’ en ‘Colour for you’.

Vorige week kondigde wehkamp.nl al aan 100 miljoen euro te investeren in een nieuw distributiecentrum, waardoor het mogelijk wordt bestellingen op dezelfde dag te leveren. Wehkamp.nl zelf investeert 65 miljoen, de andere miljoenen komen van WDP (bouwer pand), en de gemeente Zwolle (infrastructuur). Wehkamp.nl hoopt met deze investeringen zijn marktleiderschap te behouden in een sterk groeiende markt. Van Slooten: ‘De groei van fashion online verdrievoudigt de komende jaren, dus we willen minstens martkaandeel behouden.’

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in