wehkamp.nl lanceert nieuwe website plus online magazine


De nieuwe site is volgens wehkamp.nl meer toegespitst op het gebruiksgemak op tablets, waarop met ‘touch’ wordt genavigeerd: de knoppen zijn groter en de afstand tussen de woorden is verruimd.
Verder is de site ‘responsive’ gemaakt, waarbij de weergave zich automatisch aanpast aan de schermafmetingen van het (mobiele) apparaat waarop de site wordt getoond.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nieuwe website maakt ook veel meer gebruik van video en animaties, met als doel de kleding en schoenen nog realistischer neer te zetten. Zodat de shopper meer geïnspireerd raakt, en nog beter weet wat zij of hij koopt (en daardoor hopelijk minder retourneert).
Magazine
Het nieuwe, maandelijkse online magazine moet nog meer inspireren. In het magazine vind je trends en praktische kledingadviezen naar aanleiding van die trends. Lezers kunnen klikken op de kleding en daarna direct aanschaffen. Het eerste magazine komt uit in november. Voor de ontwikkeling en realisatie van het e-magazine werd een eigen redactieteam aangenomen, dat zegt geheel onafhankelijk te werken.
Marketingdirecteur Alexander van Slooten legt uit welke strategie ten grondslag ligt aan deze vernieuwingen. Van Slooten: ‘We willen vooral communiceren dat Wehkamp.nl een veilige omgeving is om te shoppen. We willen nog meer het vertrouwen van de consument. Dat vertrouwen was al onbewust gegroeid bij onze klanten, maar we willen nu bewuster communiceren met oplossingen.'Hij vervolgt: 'In de toekomst kun je nog meer personalisatie verwachten, waarbij we het klantprofiel koppelen aan de merkvoorkeur.’
Wehkamp.nl deed vandaag nog meer aankondigingen. Zo start luxe pakkenverkoper Oger met de verkoop van Oger RED-pakken via wehkamp.nl. De collectie is vanaf medio december verkrijgbaar en bestaat uit drie pakken, vijf shirts en tien dassen.
En het assortiment van wehkamp.nl wordt uitgebreid een nieuwe luxe schil, door wehkamp.nl curated sales genoemd: speciale, tijdelijke collecties van luxe en trendy producten, geselecteerd door stylisten van wehkamp.nl. Te zien op de platforms ‘Only for you’ en ‘Colour for you’.
Vorige week kondigde wehkamp.nl al aan 100 miljoen euro te investeren in een nieuw distributiecentrum, waardoor het mogelijk wordt bestellingen op dezelfde dag te leveren. Wehkamp.nl zelf investeert 65 miljoen, de andere miljoenen komen van WDP (bouwer pand), KNAPP en de gemeente Zwolle (infrastructuur). Wehkamp.nl hoopt met deze investeringen zijn marktleiderschap te behouden in een sterk groeiende markt. Van Slooten: ‘De groei van fashion online verdrievoudigt de komende jaren, dus we willen minstens martkaandeel behouden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid