Starbucks verandert strategie: koffie in de trein


De treincoffeeshop markeert de uitrol van een nieuw b2b-businessmodel voor Starbucks, dat –samen met partners- sneller wil gaan openen op plekken waar ze nog niet verkopen, zoals drive-through's, winkels in supermarkten, maar ook automaten in kantoren. En in treinen.
Er zullen volgens de koffieketen nog steeds eigen winkels worden geopend, maar vaker volgens franchise- of licentiemodel. Eigen winkellocaties in de grote Europese steden zijn vaak duurder dan die in de VS.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Nieuwe groeistrategie
De koffiecoupé, de 2000e Starbucks in Europa en volgens de Amerikaanse koffieketen het ‘innovatiefste dat ze ooit hebben gedaan’, staat model voor de nieuwe groeistrategie, waarmee Starbucks in Europa verwacht sneller te groeien. Samen met
Autogrill breidt men uit in koffiewinkels in hotels en tankstations.
Daarnaast begint de keten met drive-through's, voor koffie direct in de auto. De eerste is al in Duitsland actief.
Verder start Starbucks met winkels in supermarkten en warenhuizen (waaronder het Franse ¬Galeries Lafayette) en met verkoopautomaten voor kantoren.
Aan de andere kant sluit Starbucks 72 winkels in Europa. Landen als Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië moeten blijvend winstgevend worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid