Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks verandert strategie: koffie in de trein

Starbucks opent op 14 november een koffiewinkel in de trein. Het bedrijf ging hiervoor een samenwerking aan met het Zwitserse spoorbedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De treincoffeeshop markeert de uitrol van een nieuw b2b-businessmodel voor Starbucks, dat –samen met partners- sneller wil gaan openen op plekken waar ze nog niet verkopen, zoals drive-through&;s, winkels in supermarkten, maar ook automaten in kantoren. En in treinen.

related partner content for mobile comes here

Er zullen volgens de koffieketen nog steeds eigen winkels worden geopend, maar vaker volgens franchise- of licentiemodel. Eigen winkellocaties in de grote Europese steden zijn vaak duurder dan die in de VS.

Nieuwe groeistrategie
De koffiecoupé, de 2000e Starbucks in Europa en volgens de Amerikaanse koffieketen het ‘innovatiefste dat ze ooit hebben gedaan’, staat model voor de nieuwe groeistrategie, waarmee Starbucks in Europa verwacht sneller te groeien. Samen met
Autogrill breidt men uit in koffiewinkels in hotels en tankstations.

Daarnaast begint de keten met drive-through&;s, voor koffie direct in de auto. De eerste is al in Duitsland actief.

Verder start Starbucks met winkels in supermarkten en warenhuizen (waaronder het Franse ¬Galeries Lafayette) en met verkoopautomaten voor kantoren.

Aan de andere kant sluit Starbucks 72 winkels in Europa. Landen als Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië moeten blijvend winstgevend worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in