Overslaan en naar de inhoud gaan

Kings or queens?

Door gastblogger Chantal Verweij
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door gastblogger

related partner content for mobile comes here

Op 7 februari organiseert de SMA het nieuwe , waar de commercieel manager van het jaar wordt verkozen. Thema van het event wordt 'New Times'. In voorbereidende gesprekken over de invulling van het thema is vooral de rol en taakverdeling tussen marketing en sales onderwerp van discussie geweest.

Waar marketing en sales vaak in een adem wordt genoemd, is de kloof tussen de twee werelden in een bedrijf vaak immens diep. Maar in deze wereld waarin bijna ieder product of dienst een commodity is geworden, is het maken van een eenduidig onderscheid belangrijker dan ooit. Sales is ervan overtuigd dat het onderscheid door hen persoonlijk (de salespeople) wordt gemaakt. Marketing ziet zichzelf echter als de motor achter het merk.

Dat marketing en sales nog nadrukkelijker moeten samenwerken is aan beide kanten van het front wel duidelijk. Maar wie is king en wie is queen? Levert maketing aan sales de leads of is sales een van de touchpoints die vanuit marketing wordt georkestreerd? Beide waar natuurlijk, maar de crux zit hem in de keuze: who's on top? Een discussieonderwerp voor 7 februari bij het Sales Event, maar ben benieuwd naar een voorproefje hier op Molblog..

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in