Overslaan en naar de inhoud gaan

Verleidelijk voordeel: de huishoudbeurs voorbij

Afgelopen weekend was het een waar walhalla voor consumenten in de Jaarbeurs Utrecht. Maar ook voor marketeers was het een uitgelezen kans…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op het , de , en kon er naar hartelust geshopt worden. Ondanks het feit dat ik zelf op een van de beurzen werkte dit weekend heb ik m'n ogen op twee beurzen goed de kost gegeven.

related partner content for mobile comes here

Ik werkte zelf op het Kruidvat Verrassend Familie Festijn. Een beurs georganiseerd door drugstoregigant A.S. Watson. Volgens de organisatoren was er "van alles te zien, te horen, te proeven en te beleven en dit alles met héél véél voordeel."

Vooral op dit laatste kwamen hordes consumenten af, 46.000 om precies te zijn, verspreid over drie dagen. Het overtrof al m'n verwachtigen. Moeders die hun kinderen hadden uitgerust met trekkoffers, mensen die standhouders vragen om een gratis uitrijkaart, mensen die aangaven alleen voor de gratis tas t.w.v. ? 60 te komen en niet van plan te zijn ook maar iets uit te geven; we kregen de gekste dingen te horen en te zien.

Eén bezoeker spande de kroon: "Ik wil die twee productem (winkelwaarde ? 18, beursaanbieding ?10) voor ?8 en anders stik je er maar in." Sprakeloos, maar weinig tijd om je er druk om te maken, er staan alweer nieuwe consumenten te trappelen om een nieuwe product uit te proberen. Sommige fabrikanten hadden zoiets dergelijks waarschijnlijk al verwacht en konden het zich veroorloven uitsluitend producten te samplen.

Volgens Kruidvat zelf waren de huwelijken nog het moeilijkst om te organiseren. De pr-stunt was iets arbeidsintensiever dan verwacht. Zo'n 400 stellen moesten eerst gescreend worden op kantoor waarna er 16 dit weekend in een lawaaiige beurshal hun "dag van hun leven" hebben gehad. Het zou me niets verbazen als de helft volgend jaar alweer gescheiden is..

Tijdens m'n lunchpauze op zaterdag heb ik de 50Plus Beurs bezocht. Ik kreeg wat rare blikken her en der, maar heb m'n smoes dat ik m'n ouders kwijt was niet hoeven te gebruiken.

Erg interessant om te zien welke 563 standhouders zich lieten zien en wie er niet waren. Naast alle voor de hand liggende bedrijven als de Nederlandse Bridge Bond, Gebitsproblemen.nl en Sparta, waren er veel goede doelen en financiële dienstverleners aanwezig die de potentie en het besteedbaar inkomen van de plussers wel zagen zitten.
Als we kijken naar de autobranche dan waren Daihatsu, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes, Peugeot, Renault en Subaru vertegenwoordigd. Waarom Suzuki er dan niet stond.. (Ooit iemand onder de 50 in een Alto zien rijden?)

De 90.000 bezoekers werden tenslotte getrakteerd op een modeshow en diverse paaldansoptredes van wat een bezoek aan de KamaSutrA beurs compleet overbodig maakte. Geheel in het thema van dit jaar "Het leven is verleidelijk" demonstreerde dit bedrijf - dat is opgericht door Hannie Derks, zelfstandig marketing- en communicatieadviseur - de 50+ers hoe zij zichzelf en hun partner kunnen verleiden. De modeshows werden goed bezocht, maar de drempel van de stand bleek voor veel bezoekers toch aan de hoge kant.

Kortom, het was weer een enerverende consumentensafari...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in