Overslaan en naar de inhoud gaan

Brandmanagement nieuwe stijl

Web follows brand is de strategie van veel topmerken. Hoe naïef kun je zijn?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een consequent en consistent beeld de wereld insturen via alle beschikbare kanalen, dat was altijd het adagium van merkmanagers. En als het aan de grote spelers ligt (waaronder Procter & Gamble, Henkel en Philips), kan dat ook in het digitale tijdperk gewoon zo blijven.

related partner content for mobile comes here

Banners en pop-ups als aanvulling op of vervangers van advertenties en tv-spotjes, een gelikte merkwebsite met af en toe een prijsvraag als lokkertje, wellicht nog een productblog, en klaar ben je. Niet dus. Volgens kenners is de merkvoering allang niet meer uitsluitend in handen van de brandmanager.

Web follows brand is kortom een dom en destructief credo dat marketeers zo snel mogelijk uit hun hoofd moeten zetten. De consument - die dagelijks via communities, chatrooms en webforums ervaringen, voorkeuren en kritiek uitwisselt - lacht erom. Dat wil niet zeggen dat brandmanagement verleden tijd is, wel dat de bakens moeten worden verzet. Luisteren in plaats van leiden, en impulsen geven voor gespreksthema's in de hoop dat ze worden opgepikt door de wereld- en webwijze klanten.

Bron: Werbung & Verkauf Innovation

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in