Brandmanagement nieuwe stijl
Een consequent en consistent beeld de wereld insturen via alle beschikbare kanalen, dat was altijd het adagium van merkmanagers. En als het aan de grote spelers ligt (waaronder Procter & Gamble, Henkel en Philips), kan dat ook in het digitale tijdperk gewoon zo blijven.
Banners en pop-ups als aanvulling op of vervangers van advertenties en tv-spotjes, een gelikte merkwebsite met af en toe een prijsvraag als lokkertje, wellicht nog een productblog, en klaar ben je. Niet dus. Volgens kenners is de merkvoering allang niet meer uitsluitend in handen van de brandmanager.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWeb follows brand is kortom een dom en destructief credo dat marketeers zo snel mogelijk uit hun hoofd moeten zetten. De consument - die dagelijks via communities, chatrooms en webforums ervaringen, voorkeuren en kritiek uitwisselt - lacht erom. Dat wil niet zeggen dat brandmanagement verleden tijd is, wel dat de bakens moeten worden verzet. Luisteren in plaats van leiden, en impulsen geven voor gespreksthema's in de hoop dat ze worden opgepikt door de wereld- en webwijze klanten.
Bron: Werbung & Verkauf Innovation
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid