Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf op Zondag naar tabloidformaat

De Telegraaf op Zondag gaat in 2009 over op het tabloidformaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een interne brief die in handen is van Het Financiële Dagblad/Dow Jones. De krant zou volgens de plannen 'in principe' niet dunner moeten worden, maar wel een wekelijkse commerciële bijlage krijgen. De exacte invulling daarvan is nog open.

related partner content for mobile comes here

De keuze voor tabloid is vooral gericht op het terugbrengen van papierkosten; er zou verder worden bekeken of het financieel interessant is het drukwerk voor de tabloideditie uit te besteden. De zaterdagkrant blijft broadsheet, maar het entertainmentkatern daarbinnen zou ook deels naar tabloid overschakelen.

Er zijn voorlopig geen plannen om volledig over te schakelen op tabloid, maar het onderzoek naar de mogelijkheden van het Berliner formaat (tussen tabloid en broadsheet in) zijn in de ijskast gezet. Het is bij TMG nog onduidelijk waar de klappen gaan vallen op het gebied van de eerder gemelde banenreductie van 425 personen. McKinsey is ingehuurd om te onderzoeken op welke afdelingen efficienter kan worden gewerkt.

De hoofdredactie van De Telegraaf heeft duidelijk gemaakt dat McKinsey niet welkom is op de werkvloer en houdt vast aan de al eerder afgesproken reductie tot minimaal 270 mensen eind 2009, zo staat in de brief.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in