Telegraaf op Zondag naar tabloidformaat
Dat blijkt uit een interne brief die in handen is van Het Financiële Dagblad/Dow Jones. De krant zou volgens de plannen 'in principe' niet dunner moeten worden, maar wel een wekelijkse commerciële bijlage krijgen. De exacte invulling daarvan is nog open.
De keuze voor tabloid is vooral gericht op het terugbrengen van papierkosten; er zou verder worden bekeken of het financieel interessant is het drukwerk voor de tabloideditie uit te besteden. De zaterdagkrant blijft broadsheet, maar het entertainmentkatern daarbinnen zou ook deels naar tabloid overschakelen.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamEr zijn voorlopig geen plannen om volledig over te schakelen op tabloid, maar het onderzoek naar de mogelijkheden van het Berliner formaat (tussen tabloid en broadsheet in) zijn in de ijskast gezet. Het is bij TMG nog onduidelijk waar de klappen gaan vallen op het gebied van de eerder gemelde banenreductie van 425 personen. McKinsey is ingehuurd om te onderzoeken op welke afdelingen efficienter kan worden gewerkt.
De hoofdredactie van De Telegraaf heeft duidelijk gemaakt dat McKinsey niet welkom is op de werkvloer en houdt vast aan de al eerder afgesproken reductie tot minimaal 270 mensen eind 2009, zo staat in de brief.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid