Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzen banners dalen

Na de daling van de prijzen voor on line banners in de Verenigde Staten wordt nu ook in Nederland een forse daling verwacht, aldus Tjeerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de daling van de prijzen voor on line banners in de Verenigde Staten wordt nu ook in Nederland een forse daling verwacht, aldus Tjeerd Kooij, directeur van WebAds in . Hierdoor zou trend naar cost per click (cpc) bannering verder worden versterkt, aldus Kooij.

related partner content for mobile comes here

De bestaande trend naar cpc is verder versterkt doordat er veel meer advertentieruimte eenvoudig in te zetten is en door de huidige economische ontwikkelingen.

Adverteerders die het internet als kanaal inzetten zoeken direct resultaat uit hun advertentiebestedingen. Voor hen is prijs de belangrijkste factor, helemaal als het verschil tussen de aanbieders voor hen niet duidelijk is. Momenteel wordt zo'n 70 a 80 procent van de budgetten op direct respons basis ingezet."

In dat zelfde kader voorspelt Lot Keijzer, director Interactive van mediabureau Kobalt, een flinke daling van de aangeboden cost per mille-tarieven.

Momenteel is de verhouding tussen vraag en aanbod veel te scheef. Volgens Keijzer zullen de verkopende partijen en de kopers uiteindelijk gaan werken met een veilingmodel.

Volgens Peter Vos, manager marketing en verkoop van Onetomarket in Arnhem, is de daling reeds begonnen. Hij ziet een trend van afrekenen, met de nadruk op analyse. Daarin kan display reclame niet op tegen search en affiliate.

Pubmatic ziet niet per se een sombere toekomst voor banners. Zo kan de transparantie van de waarde van online campagnes een drijvende factor zijn in een versnelling van de overgang van reclame van andere media naar internet. Volgens Vos gaat het er om een goede combinatie te hebben in je strategie.

Persoonlijk ben ik het met Pubmatic eens. De verschuiving (en daling) naar CPC en CPM tarieven zullen veel bedrijven hun mediamix wellicht heroverwegen en meer naar on line verschuiven. Tevens ben ik van mening dat door meer naar CPC modellen te kijken en afrekening op basis van gegronde analyse en resultaten te doen kunnen budgetten effectiever worden ingezet en meetbare doelstellingen leidend in campagne discussies worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in