Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkfaillissement aanvragen?

De kredietcrisis kost niet alleen spaarders en beleggers geld, ook een aantal waardevolle merken staat op de tocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je zult nu maar op de communicatie- of marketingafdeling werken van Fortis, IceSave of Landski Bank. Je weet denk ik niet waar je moet beginnen- valt er nog wel iets te redden?

related partner content for mobile comes here

Of kun je deze merken beter failliet verklaren?

Geschiedenis leert dat merken vaak wel een stootje hebben. Kijk naar DAF, een aantal jaren geleden faiiliet verklaard maar sinds de herstart doet het bedrijf weer goede zaken.

Ook Philips heeft een periode van forse financiele malaise uiteindelijk zonder al te grote imagoschade weten door te komen.

Maar hier lijkt de situatie toch iets anders. Financiele problemen zijn acceptabel voor 'gewone' bedrijven. Maar voor financiele instellingen zijn ze funest. In de bankwereld heeft een merk zonder vertrouwen eigenlijk geen toekomst meer.

Een merkverandering is voor deze partijen eigenlijk nog de beste zet, maar een kostbare operatie en geld is er niet. Of zou Wouter Bos dat ook willen financieren?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in