Overslaan en naar de inhoud gaan

Lief! wint zaak merkinbreuk van Prénatal

Het merk Lief! is afgelopen week in hoger beroep in het gelijk gesteld na twee jaar procederen tegen Prénatal wegens merkinbreuk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lief! brengt sinds juni 2005 baby- en kinderkleding op de markt onder die naam. De artikelen hebben teksten als 'lief!', 'stout!' en 'ondeugend!'. Een jaar later kwam babywinkelketen Prénatal eveneens met producten met daarop het woord 'lief'.

related partner content for mobile comes here

Lief! spande daarop een rechtszaak aan, die het bedrijf verloor. De rechter oordeelde toen dat het gebruik van het woord 'lief' door Prénatal geen inbreuk vormde op het merkenrecht, omdat consumenten het teken 'lief' van Prénatal louter als versiering zouden opvatten. Het bedrijf ging daarop in hoger beroep en is door het Gerechtshof in Den Haag alsnog in het gelijk gesteld.

Het Hof oordeelt dat het merk Lief! van huis uit onderscheidend vermogen bezit en zelfs indien dat niet zo zou zijn, het merk in elk geval onderscheidend vermogen heeft verkregen door het intensieve gebruik van het merk sinds 2005.

Prénatal is gesommeerd om binnen vier weken alle baby- en kinderkleding en andere babyartikelen voorzien van het woord 'lief' uit haar winkels te verwijderen en ook 'iedere (andere) inbreuk op de rechten van Lief! binnen de Benelux' te staken. Prénatal heeft 52 filialen in Nederland.

Bron: Fashion United.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in