Word of mouth: gewone mensen scoren beter


We hebben het over ‘word of mouth’, een gerenommeerd marketinginstrument. Je gebruikt de invloed van belangrijke personen om je product aan de man te brengen, en succes is bijna verzekerd. Tenminste… als alles meezit.
Het beïnvloedingsproces blijkt namelijk veel complexer dan gedacht. Dat begint al bij degene die de boodschap overbrengt. Wanneer heeft zo iemand echt invloed op zijn omgeving? Als hij charisma heeft? Als hij veel mensen kent? Als hij een grote mond opzet?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWat is de beste manier om anderen te overtuigen: in een face-to-face-gesprek? Via een weblog? En hoe beïnvloedbaar zijn de ontvangers van de boodschap eigenlijk? Allemaal vragen waarmee word-of-mouthmarketing zich bezig zou moeten houden.
Eén ding wordt in elk geval steeds duidelijker. Wie in deze tak van sport succes wil hebben, kan zijn pijlen beter richten op een brede groep gewone mensen om anderen te overtuigen dan op ‘belangrijke’ personen. Gewone mensen doen het beter, met dank ook aan social-networkinginstrumenten (internet).
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid