Overslaan en naar de inhoud gaan

Word of mouth: gewone mensen scoren beter

Niet alleen de inhoud van een marketingboodschap doet ertoe, ook en vooral wie die boodschap verspreidt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We hebben het over ‘word of mouth’, een gerenommeerd marketinginstrument. Je gebruikt de invloed van belangrijke personen om je product aan de man te brengen, en succes is bijna verzekerd. Tenminste… als alles meezit.

related partner content for mobile comes here

Het beïnvloedingsproces blijkt namelijk veel complexer dan gedacht. Dat begint al bij degene die de boodschap overbrengt. Wanneer heeft zo iemand echt invloed op zijn omgeving? Als hij charisma heeft? Als hij veel mensen kent? Als hij een grote mond opzet?

Wat is de beste manier om anderen te overtuigen: in een face-to-face-gesprek? Via een weblog? En hoe beïnvloedbaar zijn de ontvangers van de boodschap eigenlijk? Allemaal vragen waarmee word-of-mouthmarketing zich bezig zou moeten houden.

Eén ding wordt in elk geval steeds duidelijker. Wie in deze tak van sport succes wil hebben, kan zijn pijlen beter richten op een brede groep gewone mensen om anderen te overtuigen dan op ‘belangrijke’ personen. Gewone mensen doen het beter, met dank ook aan social-networkinginstrumenten (internet).

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in