Dertiger gedraagt zich als tiener
Dat blijkt uit onderzoek door muziekzender MTV Networks onder 25.000 respondenten in de leeftijd van 16 tot 46 jaar in 18 landen, waaronder de VS, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië en Nederland. Deze threenager heeft geen zin in kinderen en het ontwikkelen van een sterk besef van identiteit of toekomstperspectief. Wel beschikt hij of zij over geld en een eigen woonplek. Deze ‘gouden jeugd’ duurt volgens deze threenagers maar liefst tot 34-jarige leeftijd.
In hun keuzes lijken ze sterk op tieners, bijvoorbeeld met merken, kleding en technologische snufjes. Van alle landen heeft Nederland de grootste groep van deze threenagers, terwijl deze dertiger wereldwijd al een sterk fenomeen is. 'Door de opkomst van de threenager, hebben tieners uiteindelijk een grotere invloed gekregen op de maatschappij. Dertigers letten immers nog steeds erg op ze. De threenager wil echter wel anders aangesproken worden door bedrijven, reclamemakers en beleidsmaker', zegt onderzoeker Jasper Ordelman van MTV Networks.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: De Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid