Overslaan en naar de inhoud gaan

Dertiger gedraagt zich als tiener

Reclamemakers en overheid moeten rekening houden met een nieuw soort jongere: de threenager. Een dertiger die zich gedraagt als tiener.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek door muziekzender MTV Networks onder 25.000 respondenten in de leeftijd van 16 tot 46 jaar in 18 landen, waaronder de VS, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië en Nederland. Deze threenager heeft geen zin in kinderen en het ontwikkelen van een sterk besef van identiteit of toekomstperspectief. Wel beschikt hij of zij over geld en een eigen woonplek. Deze ‘gouden jeugd’ duurt volgens deze threenagers maar liefst tot 34-jarige leeftijd.

related partner content for mobile comes here

In hun keuzes lijken ze sterk op tieners, bijvoorbeeld met merken, kleding en technologische snufjes. Van alle landen heeft Nederland de grootste groep van deze threenagers, terwijl deze dertiger wereldwijd al een sterk fenomeen is. 'Door de opkomst van de threenager, hebben tieners uiteindelijk een grotere invloed gekregen op de maatschappij. Dertigers letten immers nog steeds erg op ze. De threenager wil echter wel anders aangesproken worden door bedrijven, reclamemakers en beleidsmaker', zegt onderzoeker Jasper Ordelman van MTV Networks.

Bron: De Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in