Website goed doel laat veel kansen liggen
Dit concludeert OnlineResults uit een vergelijking van 12 websites van bekende goede doelen. De onderzoeker denkt dat juist voor non-profit organisaties de website een goedkoop én uiterst effectief middel kan zijn om donateurs te werven.
OnlineResults beoordeelde de vindbaarheid, betrouwbaarheid en gebruiks-vriendelijkheid van 12 websites van bekende goede doelen. De websites van KWF Kankerbestrijding en het Reumafonds kwamen met een 8,6 als beste uit deze vergelijking.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNog steeds komen de meeste bezoekers een site binnen via de homepage. Daarop moet dan ook in één oogopslag te zien zijn wat de organisatie doet, welk belang de bezoeker daarbij heeft en wat er wordt gedaan met de donaties. De meeste onderzochte sites slagen daar niet voldoende in. Of men vindt het niet nodig omdat de goede doelen overbekend zijn bij het grote publiek.
Sommige sites, bijvoorbeeld die van de Trombosestichting, werken met hun eigen donatieformulieren. Deze staan echter niet allemaal in een beveiligde omgeving, terwijl mensen toch om hun bankrekening- of creditcardgegevens worden gevraagd. Een gevaarlijke situatie die potentiële donateurs terecht afschrikt. De site van het Astmafonds opent na bijna iedere klik een nieuw scherm. Dit werkt volgens OnlineResults 'erg verstikkend'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid