Overslaan en naar de inhoud gaan

Website goed doel laat veel kansen liggen

Bij het online werven van nieuwe donateurs laten goede doelen veel kansen liggen. Bezoekers vinden de sites onvoldoende betrouwbaar of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert OnlineResults uit een vergelijking van 12 websites van bekende goede doelen. De onderzoeker denkt dat juist voor non-profit organisaties de website een goedkoop én uiterst effectief middel kan zijn om donateurs te werven.

related partner content for mobile comes here

OnlineResults beoordeelde de vindbaarheid, betrouwbaarheid en gebruiks-vriendelijkheid van 12 websites van bekende goede doelen. De websites van en het kwamen met een 8,6 als beste uit deze vergelijking.

Nog steeds komen de meeste bezoekers een site binnen via de homepage. Daarop moet dan ook in één oogopslag te zien zijn wat de organisatie doet, welk belang de bezoeker daarbij heeft en wat er wordt gedaan met de donaties. De meeste onderzochte sites slagen daar niet voldoende in. Of men vindt het niet nodig omdat de goede doelen overbekend zijn bij het grote publiek.

Sommige sites, bijvoorbeeld die van de Trombosestichting, werken met hun eigen donatieformulieren. Deze staan echter niet allemaal in een beveiligde omgeving, terwijl mensen toch om hun bankrekening- of creditcardgegevens worden gevraagd. Een gevaarlijke situatie die potentiële donateurs terecht afschrikt. De site van het Astmafonds opent na bijna iedere klik een nieuw scherm. Dit werkt volgens OnlineResults 'erg verstikkend'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in