Don't toucha ma Harley
Demografie is een leuk vak. Zo lezen we dat de vergrijzing / ontgroening van de westerse bevolking zo hard gaat, dat Harley Davidson last heeft van een krimpende markt. Zij verkopen hun toys aan boys van middelbare leeftijd en die groep wordt alleen maar kleiner.
Marketingwise is dat voor onze vrienden in Milwaukee een pain in the soft parts. Men zoekt genezing in nieuwe doelgroepen voor het bestaande product.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBijvoorbeeld: ?vrouwen. Onder de heading 'Move up to the front seat' is een compleet stuk van dewebsite inmiddels gefeminiseerd. Daar vertellen vrouwen van hun band met Harley en zijn ook alle 16(!) 'garage parties' voor vrouwen in oktober te vinden.
Ai, daar schrik je als Brandman toch van. Gaat Harley in de damesfietsen?
Dat lijkt niet handig. Er zijn al damesfietsen. Ze heten Honda, Yamaha en Suzuki en rijden veel beter voor slechts een fractie van de prijs. Als Harley achter de vrouwen aan gaat, stappen er twee doelgroepen af: de mannen ("ik moet geen meidenfiets") en de vrouwen ("ik moet geen meidenfiets").
Jaren geleden introduceerde Grolsch een biertje voor vrouwen. Niet helemaal gelukt. En geen wonder ook. Bier is een drank met sterk manlijke associaties. Vrouwen die een bier bestellen, bestellen een mannendrankje. Er is ook Baileys. Maar daar kiezen ze even niet voor.
Merktechnisch lijkt dit allemaal niet erg verantwoord. Toch is er natuurlijk een goeie reden waarom dit damesplan wel zou kunnen lukken. En dat is dat de huidige mannendoelgroep denkt dat ze met hun Hog eindelijk een paar lekkere wijven ontmoeten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid