Overslaan en naar de inhoud gaan

Don't toucha ma Harley

Don't toucha ma Harley
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Demografie is een leuk vak. Zo lezen we dat de vergrijzing / ontgroening van de westerse bevolking zo hard gaat, dat Harley Davidson last heeft van een krimpende markt. Zij verkopen hun toys aan boys van middelbare leeftijd en die groep wordt alleen maar kleiner.

related partner content for mobile comes here

Marketingwise is dat voor onze vrienden in Milwaukee een pain in the soft parts. Men zoekt genezing in nieuwe doelgroepen voor het bestaande product.

Bijvoorbeeld: ?vrouwen. Onder de heading 'Move up to the front seat' is een compleet stuk van de inmiddels gefeminiseerd. Daar vertellen vrouwen van hun band met Harley en zijn ook alle 16(!) 'garage parties' voor vrouwen in oktober te vinden.

Ai, daar schrik je als Brandman toch van. Gaat Harley in de damesfietsen?

Dat lijkt niet handig. Er zijn al damesfietsen. Ze heten Honda, Yamaha en Suzuki en rijden veel beter voor slechts een fractie van de prijs. Als Harley achter de vrouwen aan gaat, stappen er twee doelgroepen af: de mannen ("ik moet geen meidenfiets") en de vrouwen ("ik moet geen meidenfiets").

Jaren geleden introduceerde Grolsch een biertje voor vrouwen. Niet helemaal gelukt. En geen wonder ook. Bier is een drank met sterk manlijke associaties. Vrouwen die een bier bestellen, bestellen een mannendrankje. Er is ook Baileys. Maar daar kiezen ze even niet voor.

Merktechnisch lijkt dit allemaal niet erg verantwoord. Toch is er natuurlijk een goeie reden waarom dit damesplan wel zou kunnen lukken. En dat is dat de huidige mannendoelgroep denkt dat ze met hun Hog eindelijk een paar lekkere wijven ontmoeten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in