Overslaan en naar de inhoud gaan

i-Wood biedt geld in ruil voor mobile advertising

i-Wood gaat consumenten 5 euro per maand uitbetalen in ruil voor roulerende advertenties op hun ‘mobiele bureaublad’. Het bedrijf heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze retailers mogen het concept exclusief aanbieden aan hun klanten. De 3 bedrijven hebben volgens i -Wood (winnaar van de Broos van Erp-prijs eerder dit jaar) 50 procent van de markt in handen.

related partner content for mobile comes here

In de beginfase werkte i-Wood nog samen met mobiele operators, maar het Hilversumse bedrijf kiest nu voor deze strategie om snel voet aan de grond te krijgen, zodat het een vuist kan maken in de onderhandelingen met buitenlandse providers.

i-Wood wil namelijk zo snel mogelijk internationaal, aldus René Kock, commercieel directeur: ‘We hebben in de consumentenmarkt voor retail gekozen, omdat retailers het concept makkelijker kunnen communiceren. Daarnaast willen we in Nederland een stevige basis creëren, zodat het aan buitenlandse operators in licentie kan worden aangeboden.’

i-Wood is inmiddels in onderhandeling met operators in Scandinavië (Comcom), Groot Brittannië (O2 en Virgin Mobile), Polen (Playmobile), Kroatië (Tele2) en China.

i-Wood bezit een Nederlands patent, over een wereldwijd patent wordt nog onderhandeld.

Contentpropositie

Wat is het concept van i-Wood? Consumenten krijgen banners op het bureaublad van hun mobiele telefoon te zien. Als ze klikken op zo’n banner, kunnen ze online de aanbieding of actie bekijken.
i-Wood heeft echter ook een contentpropositie: onderaan de banners bevinden zich contentknoppen, die het mogelijk maken met 1 klik te surfen naar contentaanbieders, zoals Google, nu.nl, file-informatie, Buienradar,nl, FD nieuws etc. De consument hoeft dus niet eerst naar de browser van de provider te gaan.

In ruil voor de banners ontvangt de consument maandelijks 5 euro. i-Wood denkt dat deze incentivestrategie zal aanslaan bij Nederlanders, omdat meeste Nederlandse consumenten de kosten van een abonnement zo aag mogelijk willen houden.

Om gericht te kunnen adverteren zullen consumenten informatie moeten geven, zoals geslacht, adres, vervoersmiddel, mobiele nummer, postcodegebied, rekeningnummer en opleidingsniveau. De retailpartners leveren deze gegevens. I-Wood kan dan op profiel maar ook op tijdstip targeten.

Adverteerders zijn onder andere Volkswagen, McDonalds, Alice, KPMG, BexReizen, Oad, Jamba, Radio 538, Dayzers, KPMG, Alice, Samsung, Pepsico, Nestle, Lancyr, YellowBrick, Postcodeloterij, Dayzers, E-on en RSV Verzekering aangetrokken. Ook werken mediabureaus OMD, Kobalt, M2Media, Adpepper en Mediaedge:cia mee.

i-Wood zegt op dit moment zo'n 4000 gebruikers te hebben, maar Kock verwacht dat dat over 3 maanden zo’n 20.000 zullen zijn, en over 5 jaar tussen de 500.000 en een miljoen. Kock: ‘Maar we willen beheersd opbouwen in verband met databasecapaciteiten, dus mikken we op een groei tussen de 2500 en 8000 gebruikers per maand.’

De dienst is vooralsnog alleen te verkrijgen op Symbian en Windows Mobile-toestellen. Kock: 'Als iPhone en de zogenaamde android-toestellen serieus marktaandeel krijgen, zullen we ook een versie voor deze toestellen ontwikkelen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in