Overslaan en naar de inhoud gaan

Suffe Producten: het boodschappenwagentje

In de serie 'Suffe Producten' in Tijdschrift voor Marketing (en nu ook op MolBlog) laat Reyn Jongenelen, creatief directeur van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongenelens gedachte: sommige producten (of diensten) hoef je niet wezenlijk te veranderen om ze uit het slop te trekken, wat ze nodig hebben is een slimme herpositionering. Vorige keren de poffertjes en de loketbeambte. Nu: het boodschappenwagentje.

related partner content for mobile comes here

Waarom is een koffer op wielen cool en een boodschappenwagentje lullig? Zijn het de kleine wieltjes of is het 't landelijk blauw-groene ruitje? Is het aureool van 'de wereld over reizen' aantrekkelijker dan boodschappen doen bij de Dirk?

Ik denk het wel. Wat ontbreekt is 'levensgenieten'. Met de juiste aanpak zou het moeten kunnen, want wie houdt er nou van sjouwen met plastic tassen? Er zijn al wat pogingen tot innovatie gedaan, door middel van het uitklapbare zitje. Dat heeft het imago bepaald geen goed gedaan.

De ShoppingSherpa
Stoere terreinwielen tonen al een stuk beter. Zie de Bugaboo. De kinderwagenbezitter zegt ermee: 'Ik ben hip en in goede doen.' Dat mag ook wel, want ze kosten zo'n 500 euro. Eenmaal opgepimpt mag (moet!) het nieuwe boodschappenwagentje ook wat gaan kosten.

Maar eerst een nieuwe naam. Bijvoorbeeld de MobShop, ShopHopper of ShoppingSherpa. Zo trekken we 'm alvast deze eeuw in. Vervolgens kunnen we wat leren van autodesign.

Kijk naar Porsche. Porschedesign heeft zijn eigen kofferset (met bijpassende auto). En alles in één kleur. Een ShoppingSherpa met striping en sportvelgen komt al in de richting.

Wat we echt zoeken is een 'Shop Utility Vihikel: een 'Shop-SUV', de Hummer onder de boodschappenwagentjes. Misschien iets voor Albert Heijn, uit eigen beheer: de Albert Heijn Excellent Shopper, een blauw-aluminium mobiele shopbox met nuttige opbergvakken. Zo worden fruit en eieren niet geplet en komen ze niet in aanraking met je net gekochte trenchcoat. Verder heeft hij afstandsvergrendeling en GPS voor avontuurlijk shoppen in vreemde steden.

Mobiel
Een combinatie met de Sedgeway, de elektronische step, is ook een optie. Het vervoermiddel van de toekomst, uitgerust met waterdichte shoppingbox en leunstang (geen zitje!). Of helemaal lichtgewicht: eentje waar je gewoon mee kunt steppen. Een sportief imago is altijd goed.

Funshoppen
Je ShoppingSherpa biedt uiteraard ruimte aan drie flessen Chablis en heeft een
uitklapbare bloemenhouder. Een unieke ShoppingSherpa voor jou alleen is de
PersonalShopper, voor elk wat wils op bestelling. Een zwartlederen exemplaar met diamantjes of een ruwharige variant met kangoeroezak voor je Chiwawa. De combinatie ShoppingSherpa/rugzak is ideaal voor globetrotters, om het spartaanse sjouwen wat te verlichten (maar willen ze dat eigenlijk wel?).

Of een HoneyShopper, een mooie bolvormige Shopper om vast te klikken achter je Vespa (=wesp, vandaar).

Opstappen en zoemen maar, op weg naar avontuur.
Hoe dan ook, met je nieuwste hippe aanwinst kun je schaamteloos het centrum in. Voor kerstinkopen, een nieuwe outfit of lekkere liflafjes bij de traiteur. Het opberggedeelte kan tevens koelbox zijn, zo kun je met boodschappen en al op een zomerse dag lekker crashen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in