Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone's BlackBerry Storm (II): 'Met je merk onderscheid je je het beste'

David Wheldon, de global brand director van Vodafone sprak met MolBlog in Londen over de BlackBerry Storm.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

David Wheldon, de global brand director van sprak met MolBlog in Londen over de BlackBerry Storm.

related partner content for mobile comes here

Een verhaal in drie delen:
1. Waarom de BlackBerry Storm?

2. Vodafone en het merk
'Met je merk onderscheid je je het beste'
3. Geen sexy campagne

'Exclusive'en 'Only' vindt David Wheldon eigenlijk maar vieze woorden. Mede omdat deze termen vaak duiden op iets tijdelijks.

Dat is niet het geval met de BlackBerry Storm, meent hij. Het is niet zoals bij de samenwerking van T-Mobile en iPhone, dat T-Mobile tijdelijk exclusief de iPhone verkoopt. Nee, de BlackBerry Storm is speciaal voor Vodafone en het Amerikaanse Verizon (45 procent eigendom van Vodafone) ontwikkeld. Specifiek voor de Vodafone-klanten.

Brand idea
Waarom is dat? Vodafone's global brand director zegt dat het is om zo de consument het beste te bedienen. Pr-gepraat natuurlijk. Maar volgens Wheldon schuilt er meer achter. Het heeft te maken met het brand idea van Vodafone: 'De consument heeft steeds minder tijd en moet veel doen. Daar is de slogan van Vodafone dan ook op gebaseerd: "Make the most of now".' Haal het meeste uit je tijd.

David Wheldon laat de slogan een paar keer in het gesprek vallen. Natuurlijk is Vodafone zoals elk bedrijf er niet louter om het de consument gemakkelijk te maken. '"Make the most of now", dat is gericht aan de consument die met zijn schaarse tijd zo effectief wil omgaan. En het is aan Vodafone om "the most" voor zijn rekening te nemen. Hoe meer de consument zijn tijd bij ons "besteed" hoe beter dat is', zegt Wheldon.

Kopieerbaar
Technologie is kopieerbaar, meent Wheldon. 'Het is moeilijk om je op techniek van andere merken te onderscheiden. Een brand idea is niet kopieerbaar en daar onderscheid je je dus mee.'

Daarnaast: 'We zien het vaker: dienst en product worden hecht', zegt Wheldon. 'Het oude gedachtegoed, friend or foe, wordt steeds minder belangrijk. Ze komen nader tot elkaar, grenzen worden minder duidelijk en minder belangrijk. Wil je je toch blijven onderscheiden, dan is het beste middel: je merk. Het merk is voor Vodafone, na de medewerkers, het belangrijkste dat Vodafone heeft.'

Op de mobiele telefoniemarkt wordt vooral op prijs geconcurreerd. Vodafone wil daar niet aan meedoen. Wheldon: 'Op langere termijn ondermijn je daarmee je merkwaarde en blijft er niets over. Het gaat er juist om dat de klantervaring uniek is. Daar kun je je op differentiëren.' Met de BlackBerry Storm hoopt Vodafone een unieke klantervaring aan te bieden.

Slechte economische tijden
Wheldon beseft dat deze slechte economische tijden wellicht niet de best zijn om een nieuw product als BlackBerry Storm te introduceren. 'Ik ben redelijk voorzichtig van aard als het om economische zaken gaat, maar met de BlackBerry Storm ben ik een optimist.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in