Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma waarschuwt voor minder omzetgroei

Het Finse mediaconcern Sanoma verwacht dat de omzet dit jaar minder hard zal groeien dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het moederbedrijf van Sanoma Uitgevers heeft last van de onzekerheid over de economie en een afnemend consumentenvertrouwen. Dit is te merken op de advertentiemarkten.

related partner content for mobile comes here

In 2007 groeide de omzet nog met 6,7 procent. Sanoma verwacht over geheel 2008 een iets lager groeitempo. Het bedrijfsresultaat zal gelijk zijn aan vorig jaar. Het bedrijf boekte in de eerste negen maanden van dit jaar een omzetgroei van 4,9 procent tot 2,23 miljard euro.

Advertenties zijn goed voor bijna een kwart van de inkomsten. Sanoma ziet de advertentieverkoop op internet nog wel hard groeien (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in