Overslaan en naar de inhoud gaan

Online marketingacties scoren goed bij vijftigplussers

Virale marketing moet voor vijftigplussers vooral gezellig zijn. Dit blijkt uit de laatste online acties van PlusOnline.nl, de site van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week lanceerde Plus Magazine het Plus Stedenspel, een 'viraal spel' waarbij bezoekers moeten raden welke stad op een foto wordt afgebeeld. Meedoen kan zo vaak de vijftigplusser wil, tips krijgt men alleen door vrienden uit te nodigen. De actie werd uitgezet in een nieuwsbrief aan 75 duizend PlusOnline-bezoekers. Daarmee werd in een week 400 duizend pageviews gehaald.

related partner content for mobile comes here

In juli/augustus scoorde ook al ruim 18.000 deelnemers bij de door haar georganiseerde puzzelmarathon. Plus zegt hiermee te bewijzen dat vijftigplussers wel degelijk via online acties te bereiken zijn. Online acties zorgden ervoor dat PlusOnline.nl in minder dan een jaar groeide van 25 duizend unieke bezoekers in augustus 2007 naar 150 duizend unieke bezoekers in de afgelopen maand. Een groei van 500 procent.

PlusOnline.nl zegt dat het met dit viraal spel een nieuwe dimensie aan virale marketing toevoegt. ‘In plaats van de drie g's grof, geil en grappig, moet virale marketing voor ouderen vooral gezellig zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in