Overslaan en naar de inhoud gaan

Pisang Ambon: merk laden via internet

Aanstaande dinsdagavond, bij 212Amsterdam, vertelt Charlotte Giraud, global brand manager Pisang Ambon bij Lucas Bols, over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanstaande dinsdagavond, bij , vertelt Charlotte Giraud, global brand manager bij Lucas Bols, over de herpositionering van dit bananenlikeurtje.

related partner content for mobile comes here

Want Pisang Ambon was in de jaren 80 een hit, al dan niet in combinatie met sinaasappelsap, maar daarna bleef het lange tijd op de caféplank staan, naast de Blue Curacao en de Martini Rosso...

Tweeënhalf jaar geleden koos voormalig eigenaar Remy Cointreau zelfs voor een uitmelkstrategie en verlaagde de marketinginvesteringen naar 0 euro.

Nieuwe eigenaar Lucas Bols besloot het drankje weer nieuw leven in te blazen, zij het met een beperkt marketingbudget.
Interactief communicatiebureau werd dus ingezet voor een interactieve strategie om de doelgroep 18-25 weer aan de Pisang te krijgen.

Net als 20 jaar geleden was er weer de focus op avontuur, maar dan op een hele andere manier: de 'green jungle' werd verlaten voor het 'adventure before going out'.

Via (neem zelf je karaokevideo op, genomineerd voor Spin Award 2008) en wil Pisang Ambon het domein 'de uren voor het uitgaan' claimen; een belangrijke paar uur in het leven van de doelgroep.

Giraud deelt dinsdagavond 14 oktober in Felix Meritis haar ervaringen en de resultaten.

Enkele alvast:

Clipcaster.TV trok dit jaar 140.000 unieke bezoekers en 80 procent van de bezoekers bevond zich in de key markets. Er werden 20.000 videoclips gemaakt.

De viral Rock The Palace telde 200.000 bezoekers. 185.000 telefoontjes werden gepleegd.

Op de nieuwe site PisangAmbon.com werd 12.000 maal gekeken naar de receptenvideo's.

En wat deed het voor de verkopen:

De nieuwe smaak Guarana Lime (dit jaar gelanceerd maar pas sinds kort in Nederland op de markt) zorgde voor een stijging van 12 procent in volume.

Tot zover, meer info en insights kun je horen tijdens 212Amsterdam, aanstaande dinsdag in Felix Meritis. De presentatie start vanaf 19.30 uur.
Wees op tijd, want vol is vol.

update: De nieuwe 'viral' is vanaf nu online:
.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in