Pisang Ambon: merk laden via internet


Aanstaande dinsdagavond, bij 212Amsterdam, vertelt Charlotte Giraud, global brand manager Pisang Ambon bij Lucas Bols, over de herpositionering van dit bananenlikeurtje.
Want Pisang Ambon was in de jaren 80 een hit, al dan niet in combinatie met sinaasappelsap, maar daarna bleef het lange tijd op de caféplank staan, naast de Blue Curacao en de Martini Rosso...
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTweeënhalf jaar geleden koos voormalig eigenaar Remy Cointreau zelfs voor een uitmelkstrategie en verlaagde de marketinginvesteringen naar 0 euro.
Nieuwe eigenaar Lucas Bols besloot het drankje weer nieuw leven in te blazen, zij het met een beperkt marketingbudget.
Interactief communicatiebureau Brandbase werd dus ingezet voor een interactieve strategie om de doelgroep 18-25 weer aan de Pisang te krijgen.
Net als 20 jaar geleden was er weer de focus op avontuur, maar dan op een hele andere manier: de 'green jungle' werd verlaten voor het 'adventure before going out'.
Via Clipcaster.TV (neem zelf je karaokevideo op, genomineerd voor Spin Award 2008) en Rock The Palace wil Pisang Ambon het domein 'de uren voor het uitgaan' claimen; een belangrijke paar uur in het leven van de doelgroep.
Giraud deelt dinsdagavond 14 oktober in Felix Meritis haar ervaringen en de resultaten.
Enkele alvast:
Clipcaster.TV trok dit jaar 140.000 unieke bezoekers en 80 procent van de bezoekers bevond zich in de key markets. Er werden 20.000 videoclips gemaakt.
De viral Rock The Palace telde 200.000 bezoekers. 185.000 telefoontjes werden gepleegd.
Op de nieuwe site PisangAmbon.com werd 12.000 maal gekeken naar de receptenvideo's.
En wat deed het voor de verkopen:
De nieuwe smaak Guarana Lime (dit jaar gelanceerd maar pas sinds kort in Nederland op de markt) zorgde voor een stijging van 12 procent in volume.
Tot zover, meer info en insights kun je horen tijdens 212Amsterdam, aanstaande dinsdag in Felix Meritis. De presentatie start vanaf 19.30 uur.
Wees op tijd, want vol is vol.
update: De nieuwe 'viral' is vanaf nu online:
Rock the Radio.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid