Handicapje hakt in op Hyves


Nog meer fondsenwerving: deze dagen kun je een rood monstertje, Handicapje genaamd, op je Hyves-pagina tegenkomen, die na aanklikken de hele Hyves-pagina sloopt .
Dat wil zeggen, het heeft er alle schijn van, maar het gaat hier om een campagne. De Hyves-applicatie is een initiatief van Stichting Nobel (non-profit reclamebureau voor goede doelen), en bedacht om de activiteiten van Stichting Child Surgery Vietnam bekend te maken bij het Nederlandse publiek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stichting wil Vietnamese kinderen van hun lichamelijke handicap af helpen, zodat zij weer volledig aan het maatschappelijke leven kunnen deelnemen. Samen met lokale artsen zet Child Surgery Vietnam een solide systeem op voor de toekomst. Op die manier wil de stichting zelf over 10 jaar overbodig zijn.
Handicapje speelt de hoofdrol in een communicatiecampagne die deze zomer is gestart.
Het idee achter deze ctaie is dat het monstertje de Hyves-bezoeker even in de weg zit, om op een ludieke manier te laten voelen hoe het is om in de weg gezeten te worden door een handicap.
De pay-off luidt dan ook "Lastig hè? Dit is Handicap. Zit altijd in de weg. Voor jou nu even vervelend maar veel Vietnamese kinderen worden hun leven lang gehinderd door een Handicap."
'Campagnes voor goede doelen lijken over het algemeen allemaal een beetje op elkaar,' aldus Jasmijn Andringa, directeur van Stichting Nobel. 'Elke keer zie je weer vreselijke beelden van wat er allemaal gebeurt in de wereld. Ik begrijp dat wel, maar Stichting Nobel vond het interessant om een goed doel, in dit geval Child Surgery Vietnam, eens op een hele vernieuwende manier onder de aandacht te brengen. Hyves lag daarbij voor de hand. Hun netwerk is natuurlijk monsterlijk groot. Zwier Veldhoen (voorheen creatief directeur bij LOWE en nu werkzaam bij reclamebureau THEY) en ik zeiden tegen elkaar, geïnspireerd door een succesvolle Hema-viral "Wat nou als Handicapje heel irritant aan je muis blijft hangen en daardoor gewoon je hele Hyves-pagina sloopt? Dan voelen mensen zelf hoe irritant het is om gehinderd te worden door een Handicap".'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid