Overslaan en naar de inhoud gaan

Handicapje hakt in op Hyves

Nog meer fondsenwerving: deze dagen kun je een rood monstertje, Handicapje genaamd, op je Hyves-pagina tegenkomen, die na aanklikken de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog meer fondsenwerving: deze dagen kun je een rood monstertje, Handicapje genaamd, op je Hyves-pagina tegenkomen, die na aanklikken .

related partner content for mobile comes here

Dat wil zeggen, het heeft er alle schijn van, maar het gaat hier om een campagne. De is een initiatief van Stichting Nobel (non-profit reclamebureau voor goede doelen), en bedacht om de activiteiten van bekend te maken bij het Nederlandse publiek.

De stichting wil Vietnamese kinderen , zodat zij weer volledig aan het maatschappelijke leven kunnen deelnemen. Samen met lokale artsen zet Child Surgery Vietnam een solide systeem op voor de toekomst. Op die manier wil de stichting zelf over 10 jaar overbodig zijn.

Handicapje speelt de hoofdrol in een communicatiecampagne die deze zomer is gestart.

Het idee achter deze ctaie is dat het monstertje de Hyves-bezoeker even in de weg zit, om op een ludieke manier te laten voelen hoe het is om in de weg gezeten te worden door een handicap.

De pay-off luidt dan ook "Lastig hè? Dit is Handicap. Zit altijd in de weg. Voor jou nu even vervelend maar veel Vietnamese kinderen worden hun leven lang gehinderd door een Handicap."

'Campagnes voor goede doelen lijken over het algemeen allemaal een beetje op elkaar,' aldus Jasmijn Andringa, directeur van Stichting Nobel. 'Elke keer zie je weer vreselijke beelden van wat er allemaal gebeurt in de wereld. Ik begrijp dat wel, maar Stichting Nobel vond het interessant om een goed doel, in dit geval Child Surgery Vietnam, eens op een hele vernieuwende manier onder de aandacht te brengen. Hyves lag daarbij voor de hand. Hun netwerk is natuurlijk monsterlijk groot. Zwier Veldhoen (voorheen creatief directeur bij LOWE en nu werkzaam bij reclamebureau THEY) en ik zeiden tegen elkaar, geïnspireerd door "Wat nou als Handicapje heel irritant aan je muis blijft hangen en daardoor gewoon je hele Hyves-pagina sloopt? Dan voelen mensen zelf hoe irritant het is om gehinderd te worden door een Handicap".'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in