Code voor sms-reclame in de maak
De branche diende eerder een sms-code in bij de Reclame Code Commissie met regels waar sms-reclame aan moet voldoen. De code moet duidelijke criteria stellen aan de reclame voor sms-diensten om misleiding bij de gebruiker over onder meer de prijs van de dienst te voorkomen. Volgens Emerce is er binnen enkele weken een gesprek hierover.
De sms-branche stelt naast een template voor televisiereclame, ook een voorbeeld op voor online reclame. Bij een site die zich richt op kinderen moet er duidelijk worden gemaakt dat het om reclame gaat. Ook moet in de wervingstekst opgenomen worden dat het om een abonnementsvorm gaat wanneer dit het geval is.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe sms-code die wordt toegevoegd aan de Nederlandse Reclame Code moet het mogelijk maken rechtstreeks een klacht in te dienen. Op dit moment kan de ontvanger met een klacht alleen terecht bij de eigen operator.
'Als er opmerkingen zijn moeten we kijken of we die wel of niet willen verwerken. Daarna wordt het aangenomen en valt het onder de vleugel van de Reclame Code Commissie', aldus Jilles van den Beukel, voorzitter van de stichting sms-gedragscode tegen Emerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid