Overslaan en naar de inhoud gaan

Code voor sms-reclame in de maak

De sms-branche eist strenge richtlijnen voor reclame-uitingen van sms-aanbieders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De branche diende eerder een sms-code in bij de Reclame Code Commissie met regels waar sms-reclame aan moet voldoen. De code moet duidelijke criteria stellen aan de reclame voor sms-diensten om misleiding bij de gebruiker over onder meer de prijs van de dienst te voorkomen. Volgens Emerce is er binnen enkele weken een gesprek hierover.

related partner content for mobile comes here

De sms-branche stelt naast een template voor televisiereclame, ook een voorbeeld op voor online reclame. Bij een site die zich richt op kinderen moet er duidelijk worden gemaakt dat het om reclame gaat. Ook moet in de wervingstekst opgenomen worden dat het om een abonnementsvorm gaat wanneer dit het geval is.

De sms-code die wordt toegevoegd aan de Nederlandse Reclame Code moet het mogelijk maken rechtstreeks een klacht in te dienen. Op dit moment kan de ontvanger met een klacht alleen terecht bij de eigen operator.

'Als er opmerkingen zijn moeten we kijken of we die wel of niet willen verwerken. Daarna wordt het aangenomen en valt het onder de vleugel van de Reclame Code Commissie', aldus Jilles van den Beukel, voorzitter van de stichting sms-gedragscode tegen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in