'Callcenterpraktijken Pretium onacceptabel'
Naar aanleiding van de grote hoeveelheid klachten die binnenkwamen over verkoopmethode van de prijsvechter, heeft bij het Tros-programma Radar met een verborgen camera een tweedaagse cursus in één van de callcenters van Pretium vastgelegd. Radar kreeg veel klachten binnen van met name ouderen die weinig begrepen van de verkooppraatjes van Pretium-medewerkers en uiteindelijk zaten opgescheept met een abonnement dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
'Deze gang van zaken is niet representatief voor bonafide callcenters, zoals die bij de werkgeversvereniging voor de callcenters WGCC zijn aangesloten. Overtredingen tegen de wet oneerlijke handelspraktijken of andere regelgeving, zoals de Code Telemarketing, zal bij de WGCC leiden tot royement', stelt WGCC-voorzitter Dick Bakker. 'In de afgelopen dagen ben ik gebeld door veel van onze leden. Zij hebben met het schaamrood op de kaken naar deze uitzending zitten kijken en opgeroepen om afstand te nemen van dergelijke praktijken.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet onderwerp over Pretium is hier te zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid