PricewaterhouseCoopers: tipping point mobile advertising is bereikt


In het onderzoek ‘How to capitalize mobile advertising in a consumer-centric world’ meent PWC dat de consumenten steeds minder bereikbaar en steeds kritischer worden, maar dat de ontwikkelingen in techniek juist steeds meer mogelijk maken voor adverteerders.
PWC onderscheidt 4 drivers voor groei in mobile advertising:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInmiddels heeft 43 procent van de Nederlanders de beschikking over een 3G enabled smartphone, aldus PWC. Mobile advertising was eerst afhankelijk van voldoende penetratie, maar de tipping point is nu wel bereikt.
Mobile advertising krijgt de komende tijd steeds meer een plek in de mediamix van de adverteerder, maar zeker ook in de consumer lifestyle.
De Nederlandse mobiele advertisingmarkt is nu nog het domein van lokale aanbieders. PWC ziet nog geen internationale partijen, maar die komen zodra de markt hier echt openbreekt, zo voorspelt PWC.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid