Overslaan en naar de inhoud gaan

DAG exit

De Volkskrant meldt dat de gratis krant DAG dan toch gaat verdwijnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meldt dat de gratis krant DAG dan toch gaat verdwijnen.

related partner content for mobile comes here

Aanstaande woensdag verschijnt de laatste editie. DAG gaat alleen verder met digitale activiteiten (internet, mobiel en narrowcasting) onder de vlag van PCM.

DAG, een samenwerkingsverband tussen PCM en KPN, werd in mei 2007 gelanceerd. Onder andere door een distributiedeal met Albert Heijn wist het blad een oplage van ruim 400 duizend exemplaren te bereiken.

Afgelopen voorjaar voerde het al een ingrijpende restyling door, om beter aan te sluiten bij hoger opgeleide doelgroepen.

In de dagelijkse praktijk bleek het moeilijk om in de overvolle markt voor gratis dagbladen een rendabele advertentiepositie op te bouwen. In een persbericht stellen PCM en KPN dat ze 'onvoldoende perspectief zien om de krant binnen afzienbare tijd winstgevend te maken'.

Beide partijen blijven wel samenwerken voor de levering van content, onder andere voor KPNvandaag. PCM zet de digitale nieuwsvoorziening onder de vlag van DAG in zijn eentje voort.

Onlangs maakte de Telegraaf (de uitgever van concurrent Spits!) al bekend dat DAG geschrapt zou worden, maar dat werd toen nog door PCM ontkend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in