Mobiele applicaties zorgen ook voor word of mouth
Applicaties op de mobiele telefoon worden steeds belangrijker als content-doorgeefluik. In de app-store van iPhone vind je er al ruim 1000.
Marketeers zullen moeten uitdokteren hoe hun merk (als dienst of game bijvoorbeeld) in zo'n applicatie 'verwerkt' kan worden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMaar een mobiele applicatie zorgt ook voor een aardig bijeffect, zo blijkt uit onderzoek: gebruikers demonstreren de applicatie namelijk altijd aan hun vrienden en praten er graag over. En dat genereert weer word of mouth.
Marketeers kunnen van deze insight profiteren als ze hun gebrande mobiele applicatie laten ontwikkelen.
De conclusie komt van het Duitse Brand Science Institute (BSI), dat 1.350 iPhonegebruikers in Duitsland en de VS ondervroeg.
Het bureau (organisator van de jaarlijkse Iwomc-conferenties) was met name geinteresseerd in het gebruik en de perceptie van gebrande applicaties, bijvoorbeeld die van British Airways, of Chanel.
Wat blijkt: iPhonebezitters hebben de neiging om alles te laten zien aan vrienden, klasgenoten en collega's.
Ze profileren zichzelf door nieuwe dingen over hun telefoon en de applicaties te vertellen. En zo ontstaat word of mouth over het merk achter de applicatie. IPhonebezitters bereiken op deze manier gemiddeld zo'n 14,15 mensen.
Daarbij komt het feit dat applicaties op de mobiel voor een sterkere merkherkenning zorgen dan applicaties en widgets in een social network, aldus BSI.
Is er nog ruimte voor nieuwe applicaties? Volgens BSI wel. Daarbij zijn anderen ook druk bezig met het inrichten van hun eigen applicatiewinkeltjes, zoals Google en Microsoft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid