Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wast handen op Wereld Handenwasdag

Het is vandaag voor de allereerste keer Wereld Handenwasdag. Unilever (1 van de initiatiefnemers) zet dus zijn zeepmerk Lifebuoy (met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is vandaag voor de allereerste keer Wereld Handenwasdag. (1 van de initiatiefnemers) zet dus zijn zeepmerk (met een half miljard omzet in meer dan 23 landen in Azië, Afrika en het Midden-Oosten) in, om de boodschap uit te dragen dat handenwassen met zeep levens redt.

related partner content for mobile comes here

Unilever zal proberen een wereldrecord te vestigen door een recordaantal kinderen de handen te laten wassen, en werkt daarbij samen met partners als UNICEF, Wereldbank, Procter and Gamble (!), USAID, London School of Hygiene and Tropical Medicine en de Ministeries van Gezondheid en Onderwijs, op vijf verschillende continenten, in 70 landen.

Niet alleen kinderen doen mee, ook beroemdheden als de Indiase topcricketspeler Sachin Tendulkar, de koning van Cambodja en de president van Madagaskar wassen hun handen mee.

Ook op het hoofdkantoor van Unilever in Rotterdam doet men mee: rond lunchtijd zal Rob Geus ('Smaakpolitie') de medewerkers uitleggen hoe belangrijk hygiëne is, vooral in combinatie met voeding. Daarna zal hij samen met Frank Weijers (Unilevers SVP Marketing Operations Europe) de aftrap geven voor een ludieke handenwasactie.

Wereldvoedseldag

En morgen is het Wereldvoedseldag. Ook dan vraagt Unilever op al zijn kantoren aandacht voor honger bij kinderen en zal er tijdens de lunch geld worden ingezameld voor het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de VN. In sommige kantoren, zoals het hoofdkantoor in Londen en kantoren in de Verenigde Staten en Pakistan, kunnen medewerkers ook een maaltijd uitproberen zoals het WFP die aanbiedt aan de kinderen.

De opbrengst gaat naar het project schoolmaaltijden voor kinderen in ontwikkelingslanden (samenwerkingsverband met Wereldvoedselprogramma). In 2007 kwam dat neer op zo'n 15 miljoen maaltijden voor 80.000 schoolkinderen in Kenia, Ghana, Indonesië en Colombia.

'Onze merken zijn bij uitstek geschikt om zowel problemen op het gebied van hygiëne als op het gebied van voeding aan te pakken', aldus Vindi Banga, Unilevers President Voedingsmiddelen & Huishoudelijke en Persoonlijke Verzorging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in