Overslaan en naar de inhoud gaan

Consistent gebruik van pay-offs loont

Jarenlang een pay-off voeren werkt. Ook het gebruik van heldere boodschappen in reclame heeft een positief effect op de bekendheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van het Belgische Brandhome naar pay-offs. Er werden voor het derde achtereenvolgende jaar 250 pay-offs van nationale en internationale merken zijn onderzocht op hun bekendheid. Erik Saelens, strategy director Brandhome: ‘We zien nog steeds dat veel merken investeren in merkregels, maar die investering niet terugzien in bekendheid. En ook nu blijkt dat er nog steeds veel mis kan gaan bij het formuleren en communiceren van een pay-off. Factoren als herkenbaarheid, toepasbaarheid en relevantie moeten samengevat worden in een paar woorden. Ook wordt het juridisch steeds moeilijker om een pay-off te registreren. Als ik om me heen kijk, merk ik op dat men steeds verder weg drijft van de kern.'

related partner content for mobile comes here

Grote winnaar uit het onderzoek is ook dit jaar biermerk Alken-MAES met pay-off ‘Maten. Makkers...’. Maar liefst 90 pct van de ondervraagden schrijft deze pay-off toe aan het biermerk. Direct daarna volgen Euro Millions en Red Bull. Voor het onderzoek heeft Brandhome 330 consumenten uit Vlaanderen geïnterviewd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in