Consistent gebruik van pay-offs loont


Dat blijkt uit onderzoek van het Belgische Brandhome naar pay-offs. Er werden voor het derde achtereenvolgende jaar 250 pay-offs van nationale en internationale merken zijn onderzocht op hun bekendheid. Erik Saelens, strategy director Brandhome: ‘We zien nog steeds dat veel merken investeren in merkregels, maar die investering niet terugzien in bekendheid. En ook nu blijkt dat er nog steeds veel mis kan gaan bij het formuleren en communiceren van een pay-off. Factoren als herkenbaarheid, toepasbaarheid en relevantie moeten samengevat worden in een paar woorden. Ook wordt het juridisch steeds moeilijker om een pay-off te registreren. Als ik om me heen kijk, merk ik op dat men steeds verder weg drijft van de kern.'
Grote winnaar uit het onderzoek is ook dit jaar biermerk Alken-MAES met pay-off ‘Maten. Makkers...’. Maar liefst 90 pct van de ondervraagden schrijft deze pay-off toe aan het biermerk. Direct daarna volgen Euro Millions en Red Bull. Voor het onderzoek heeft Brandhome 330 consumenten uit Vlaanderen geïnterviewd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid