Overslaan en naar de inhoud gaan

What else is new bij BOL.com?

Er werd vlak na het release weekend al door Emerce over geschreven, de vernieuwde website van BOL.com. Nu ruim twee weken later alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er werd vlak na het release weekend al door over geschreven, de vernieuwde website van . Nu ruim twee weken later alle ontwikkelingen dan toch echt soepel blijken te werken, informeert Nederlands grootse mediawinkel dan ook actief de klanten door een service mail.

related partner content for mobile comes here

Uiteraard staat hier in eerste plaats centraal om klanten kennis te laten maken met alle verbeteringen door te linken naar een kort, informatief op de site.

De tweede component van de service mail is echter veel interessanter vanuit marketing oogpunt. BOL.com maakt namelijk van het moment gebruik om klanten hun eigen gegevens te laten controleren of wijzigen. Nu kan je natuurlijk altijd een dergelijke vraag per mail stellen, maar aanhakend bij dit "wij proberen u nog beter te helpen thema" zal de respons wellicht een stuk hoger liggen/kwalitatief beter zijn.

Dat correcte klant/prospect contactgegevens van vitaal belang zijn voor marketingbereik, staat uiteraard als een paal boven water. Maar waar nog niet over is gerept, is het gegeven dat BOL de introductie van de nieuwe winkel ook heeft aangegrepen om bezoekersgedrag met gebruik van ook meteen breder inzichtelijk te maken.

Betere site, correctere contactgegevens en uitgebreide bezoeker intelligence. Met in het achterhoofd de wetenschap dat BOL.com natuurlijk ook precies weet wie, wat, wanneer heeft gekocht, zien we hier al rap potentieel marketing goud ontstaan. Met de goede combinatie van interactie, transactie en contactgegevens, komen de mogelijkheden tot diepe profile based marketing en het immer hippe behavioural targetting echt in een stroomversnelling.

Ik kan me nog herinneren dat de knowledge & intelligence Manager Michael Christianen van BOL.com op de Thuiswinkel Update ongeveer een jaar geleden beloftes maakte over verre gaande segmentering en tagetting. Hij lijkt nu de ingrediënten in handen te hebben. Afwachten of BOL.com naast een e-commerce voorbeeldrol ook een leidende 2.0 e-marketing positie gaat innemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in