What else is new bij BOL.com?


Er werd vlak na het release weekend al door Emerce over geschreven, de vernieuwde website van BOL.com. Nu ruim twee weken later alle ontwikkelingen dan toch echt soepel blijken te werken, informeert Nederlands grootse mediawinkel dan ook actief de klanten door een service mail.
Uiteraard staat hier in eerste plaats centraal om klanten kennis te laten maken met alle verbeteringen door te linken naar een kort, informatief filmpje op de site.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe tweede component van de service mail is echter veel interessanter vanuit marketing oogpunt. BOL.com maakt namelijk van het moment gebruik om klanten hun eigen gegevens te laten controleren of wijzigen. Nu kan je natuurlijk altijd een dergelijke vraag per mail stellen, maar aanhakend bij dit "wij proberen u nog beter te helpen thema" zal de respons wellicht een stuk hoger liggen/kwalitatief beter zijn.
Dat correcte klant/prospect contactgegevens van vitaal belang zijn voor marketingbereik, staat uiteraard als een paal boven water. Maar waar nog niet over is gerept, is het gegeven dat BOL de introductie van de nieuwe winkel ook heeft aangegrepen om bezoekersgedrag met gebruik van Omniture SiteCatalyst web analytics ook meteen breder inzichtelijk te maken.
Betere site, correctere contactgegevens en uitgebreide bezoeker intelligence. Met in het achterhoofd de wetenschap dat BOL.com natuurlijk ook precies weet wie, wat, wanneer heeft gekocht, zien we hier al rap potentieel marketing goud ontstaan. Met de goede combinatie van interactie, transactie en contactgegevens, komen de mogelijkheden tot diepe profile based marketing en het immer hippe behavioural targetting echt in een stroomversnelling.
Ik kan me nog herinneren dat de knowledge & intelligence Manager Michael Christianen van BOL.com op de Thuiswinkel Update ongeveer een jaar geleden beloftes maakte over verre gaande segmentering en tagetting. Hij lijkt nu de ingrediënten in handen te hebben. Afwachten of BOL.com naast een e-commerce voorbeeldrol ook een leidende 2.0 e-marketing positie gaat innemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid