Overslaan en naar de inhoud gaan

The Pepsi smiles

Pepsi wil haar marktaandeel terug krijgen met een nieuwe visuele identiteit en marketingcampagne. In totaal is er een budget van 1,2…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pepsi wil haar marktaandeel terug krijgen met een nieuwe visuele identiteit en marketingcampagne. In totaal is er een budget van 1,2 miljard dollar voor de revitalisatie beschikbaar. Een groot bedrag, maar daarvoor meet PepsiCo haar merken dan ook een nieuw jasje aan. Het marktaandeel van PepsiCo is gezakt met 3% en daarom zijn er harde maatregelen nodig aldus CEO Indra Nooyi. "Every aspect of the brand proposition for our key brands: how they look, how they're packaged, how they will be merchandised on the shelves and how they connect with consumers."

related partner content for mobile comes here

De meest zichtbare verandering is het logo. De witte band in het middel van het logo zal losjes een serie van smiles vormen. Elk Pepsi merk krijgt zijn eigen grimas. Pepsi 'glimlach' zal het Pepsi merk karakteriseren, terwijl een 'grijns' wordt gebruikt voor Diet Pepsi en een 'lach' wordt karakteristiek voor Pepsi Max. Hoe groot/ klein de verschillen in uiterlijk worden voor de verschillende Pepsi merken is nog niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat, want door middel van het logo wordt aangeduid om welk merk het gaat. Nu wordt daar nog een descriptor voor gebruikt en blijft het 'corporate' Pepsi logo 'onaangetast'. Met deze verandering komen de verschillende Pepsi merken meer op één lijn te liggen.

Smile
Er wordt in de nog niet veel gesproken over de nieuwe merkpropositie, maar ze zullen de smile wel niet voor niets als uitgangspunt hebben genomen. Deze keuze lijkt me arbitrair, want positionering lijkt hier wel erg veel op. De pay-off 'Welcome to the Coca-Cola side of life.' met de communicatie campagne is toch ook vooral gericht op het verkrijgen van een glimlach op je gezicht. En hoe onderscheidend ben je dan als (eeuwige) tweede...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in