Blauwe Plank voor Headline


Het gaat om de Headline-campagne voor CJP. 'Headline 'schitterde' echt door alle jongerencampagne-blunders in een reclame te stoppen', zegt Spunk hoofdredacteur Jan Hoek, die het stuk hout aan Headline-directeur Rob Sikkink overhandigde. De eerste grote fout was volgens Hoek door er een hoop bekende Nederlanders in te gooien, ‘zodat jongeren wel op hun knietjes gaan en doen wat de BN'ers zeggen. Maar wij weten goed dat BN'ers ook maar half schnabbelende beroemdheden zijn.' Tweede fout in de
CJP-reclame is de rap die erin is gebracht, alsof jongeren het dan allemaal te gek vinden en het product aanschaffen. De derde fout was dat ‘BN’er’ Sander Foppele in de reclame spreekt van 'check it out'. Hoek: ‘Dat is werkelijk zulk geforceerde jongerentaal dat alleen bijschnabbelende artiesten dat gebruiken en geen jongeren op het schoolplein.’
Sikkink reageert sportief en heeft de forse plank op zijn bureau staan, ‘maar ik denk dat die binnenkort wel in de open haard verdwijnt.' De eigenaar zegt de prijs niet al te serieus te nemen. ‘Ach, wat is Spunk nou: een veredeld schoolkrantje. Ik raak daar niet overspannen van. Bovendien was de reclame succesvol. CJP heeft
er meer abonnees door gekregen.'
Ook jongerentijdschrift BreakOut, de gehoortest van de Nationale Hoorstichting, deodorant Axe, Crazy Frog waren genomineerd (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid