Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauwe Plank voor Headline

Reclamebureau Headline in Amsterdam heeft gisteren van online jongerenmagazine Spunk de Blauwe Plank gekregen. De 'onderscheiding' wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om de Headline-campagne voor CJP. 'Headline 'schitterde' echt door alle jongerencampagne-blunders in een reclame te stoppen', zegt Spunk hoofdredacteur Jan Hoek, die het stuk hout aan Headline-directeur Rob Sikkink overhandigde. De eerste grote fout was volgens Hoek door er een hoop bekende Nederlanders in te gooien, ‘zodat jongeren wel op hun knietjes gaan en doen wat de BN'ers zeggen. Maar wij weten goed dat BN'ers ook maar half schnabbelende beroemdheden zijn.' Tweede fout in de
CJP-reclame is de rap die erin is gebracht, alsof jongeren het dan allemaal te gek vinden en het product aanschaffen. De derde fout was dat ‘BN’er’ Sander Foppele in de reclame spreekt van 'check it out'. Hoek: ‘Dat is werkelijk zulk geforceerde jongerentaal dat alleen bijschnabbelende artiesten dat gebruiken en geen jongeren op het schoolplein.’

related partner content for mobile comes here

Sikkink reageert sportief en heeft de forse plank op zijn bureau staan, ‘maar ik denk dat die binnenkort wel in de open haard verdwijnt.' De eigenaar zegt de prijs niet al te serieus te nemen. ‘Ach, wat is Spunk nou: een veredeld schoolkrantje. Ik raak daar niet overspannen van. Bovendien was de reclame succesvol. CJP heeft
er meer abonnees door gekregen.'
Ook jongerentijdschrift BreakOut, de gehoortest van de Nationale Hoorstichting, deodorant Axe, Crazy Frog waren genomineerd (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in