Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladen groeien online

Veel kranten hebben het moeilijk met hun papieren edities, maar op internet groeien ze hard. Bijna alle webkranten trokken in januari 2005…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Groei was er niet bij Het Financieele Dagblad, waar het webbezoek met 27 procent kelderde, en de regionale kranten van uitgeverij Wegener, waar de daling 6 procent was. Dit blijkt uit het jaarlijkse webkrantenonderzoek van Webwereld. Van de landelijke kranten is de Volkskrant de grootste stijger. Het aantal unieke bezoekers nam er met 53 procent toe, tot één miljoen. De grootste webkrant, De Telegraaf, kwam uit op 3,3 miljoen bezoekers. Dat is vijf procent meer dan een jaar eerder. Het betekent minder groei voor De Telegraaf.
Betaalde krantensite zijn nog niet zo populair, al is er wel groei. Zo noteerde NRC Handelsblad een plus van 9 procent. Ook de regionale Wegenerkrant BN/De Stem uit Brabant stapte in september over op betaalde toegang. Daarna daalde het aantal bezoekers met ongeveer zeventien procent.

related partner content for mobile comes here

Bronnen: Webwereld/Parool.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in