Overslaan en naar de inhoud gaan

WE is ME

Bij WE kun je vanaf nu altijd terecht, wat je stemming ook is. Want de kledingretailer heeft altijd wel iets hangen dat bij je bui past. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kledingbedrijf WE werkt hard aan een plaatsje bij de grote retailers en modemerken. Het merk staat nu nog bekend als retailmerk, maar hoopt de komende tijd snel een modemerk te worden. De nieuwe marketingstrategie moet daar een handje bij helpen. De oude strategie kreeg in de Retail top en flop 5 in Tijdschrift voor Marketing van november 2004 nog een magere 4,6 voor hun concept. De jury vond het merk toen vlees noch vis, niet authentiek en niet creatief.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe merkpropositie moet dat gevoel ombuigen. Het concept spitst zich nu toe op de gedachte dat iedereen verschillende rollen heeft op verschillende momenten, afhankelijk van gelegenheid of stemming. Zo kun je op het ene moment serieus zijn of voorspelbaar, later weer uitdagend en ontspannen. WE biedt voor die verschillende rollen een complete collectie, bestaande uit fashion Needs (basisartikelen) en fashion Wants (mode artikelen) voor eigentijdse mannen en vrouwen, met als kerndoelgroep de leeftijd van 25 tot 35 jaar. Door het gecombineerd aanbieden van deze needs en wants hoopt WE zowel mannen als vrouwen te kunnen helpen bij het creëren van een complete, flexibele en betaalbare garderobe, passend bij hun persoonlijke stijl en elk gewenst kleedmoment.

WE bedacht de pay off WE is ME, dat aan de basis staat van de marketingcampagne. De verschillende rollen en emoties worden door WE direct aan de collectie en elk kledingstuk verbonden middels het prijskaartje, dat voorzien wordt van een ‘emotie’. Zo is er bijvoorbeeld een Charming Jacket, en een Happy Dress.
De emoties worden doorvertaald in alle in-store communicatie uitingen van WE, die bestaan uit – naast de prijskaartjes- etalages tot aan sfeerposters en tassen. Ook zijn in alle winkels enorme brandwalls te zien waarop met grote beelden en tekst de uitleg van dit concept wordt weergegeven.

De WE is ME campagne wordt daarnaast doorvertaald in alle externe communicatie-uitingen, zoals de vernieuwde website , persmailings, sales promotion activiteiten, vrachtwagens, arbeidscommunicatie en openingscommunicatie. Er komt een brochure, een voor vrouwen en een voor mannen. Deze zullen via alle winkels in Europa worden gedistribueerd. In Nederland en België is vanaf begin april een televisiecommercial te zien. Consumenten kunnen daarnaast op de website een eigen t-shirt ontwerpen en bestellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in