WE is ME


Kledingbedrijf WE werkt hard aan een plaatsje bij de grote retailers en modemerken. Het merk staat nu nog bekend als retailmerk, maar hoopt de komende tijd snel een modemerk te worden. De nieuwe marketingstrategie moet daar een handje bij helpen. De oude strategie kreeg in de Retail top en flop 5 in Tijdschrift voor Marketing van november 2004 nog een magere 4,6 voor hun concept. De jury vond het merk toen vlees noch vis, niet authentiek en niet creatief.
De nieuwe merkpropositie moet dat gevoel ombuigen. Het concept spitst zich nu toe op de gedachte dat iedereen verschillende rollen heeft op verschillende momenten, afhankelijk van gelegenheid of stemming. Zo kun je op het ene moment serieus zijn of voorspelbaar, later weer uitdagend en ontspannen. WE biedt voor die verschillende rollen een complete collectie, bestaande uit fashion Needs (basisartikelen) en fashion Wants (mode artikelen) voor eigentijdse mannen en vrouwen, met als kerndoelgroep de leeftijd van 25 tot 35 jaar. Door het gecombineerd aanbieden van deze needs en wants hoopt WE zowel mannen als vrouwen te kunnen helpen bij het creëren van een complete, flexibele en betaalbare garderobe, passend bij hun persoonlijke stijl en elk gewenst kleedmoment.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
WE bedacht de pay off WE is ME, dat aan de basis staat van de marketingcampagne. De verschillende rollen en emoties worden door WE direct aan de collectie en elk kledingstuk verbonden middels het prijskaartje, dat voorzien wordt van een ‘emotie’. Zo is er bijvoorbeeld een Charming Jacket, en een Happy Dress.
De emoties worden doorvertaald in alle in-store communicatie uitingen van WE, die bestaan uit – naast de prijskaartjes- etalages tot aan sfeerposters en tassen. Ook zijn in alle winkels enorme brandwalls te zien waarop met grote beelden en tekst de uitleg van dit concept wordt weergegeven.
De WE is ME campagne wordt daarnaast doorvertaald in alle externe communicatie-uitingen, zoals de vernieuwde website www.wefashion.com, persmailings, sales promotion activiteiten, vrachtwagens, arbeidscommunicatie en openingscommunicatie. Er komt een brochure, een voor vrouwen en een voor mannen. Deze zullen via alle winkels in Europa worden gedistribueerd. In Nederland en België is vanaf begin april een televisiecommercial te zien. Consumenten kunnen daarnaast op de website een eigen t-shirt ontwerpen en bestellen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid