Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-25 sponsors goed voor bijna 200 miljoen euro

De 25 grootste sponsors van Nederland besteden in totaal 197,3 miljoen euro aan sponsoring. Dat blijkt uit de Top-25 die het vakblad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 197,3 miljoen euro betekent een stijging met 7,5% (13,6 miljoen euro) in vergelijking met het bedrag dat in 2003 is besteed aan sponsoring. De 25 bedrijven zijn samen goed voor een kwart van de totale sponsormarkt van bijna 800 miljoen euro in ons land. Het bedrag betreft alleen de sponsorrechten en heeft dus geen betrekking op de activatie van de sponsorships die vaak een meervoud van het sponsorbedrag zijn.

related partner content for mobile comes here

Rabobank is volgens de Top-25 nog steeds de grootste sponsor van Nederland. Het bedrag van 37 miljoen dat de bank besteedt bestaat voor 18 miljoen uit corporate sponsorships en voor 19 miljoen uit bijdragen van de verschillende zelfstandige lokale kantoren van de bank. Het grootste deel van het bedrag (10 miljoen) wordt ingenomen door de in 2004 verlengde sponsoring van het Rabobank Wielerplan.

Heineken staat dit jaar op de tweede plaats met een budget van 18 miljoen euro. Unilever is gezakt naar de derde plaats (15 miljoen). Op plaats 25 komt Nederlandse Spoorwegen de Top-25 binnen met een sponsorbudget van 2,1 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in