Top-25 sponsors goed voor bijna 200 miljoen euro


De 197,3 miljoen euro betekent een stijging met 7,5% (13,6 miljoen euro) in vergelijking met het bedrag dat in 2003 is besteed aan sponsoring. De 25 bedrijven zijn samen goed voor een kwart van de totale sponsormarkt van bijna 800 miljoen euro in ons land. Het bedrag betreft alleen de sponsorrechten en heeft dus geen betrekking op de activatie van de sponsorships die vaak een meervoud van het sponsorbedrag zijn.
Rabobank is volgens de Top-25 nog steeds de grootste sponsor van Nederland. Het bedrag van 37 miljoen dat de bank besteedt bestaat voor 18 miljoen uit corporate sponsorships en voor 19 miljoen uit bijdragen van de verschillende zelfstandige lokale kantoren van de bank. Het grootste deel van het bedrag (10 miljoen) wordt ingenomen door de in 2004 verlengde sponsoring van het Rabobank Wielerplan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeineken staat dit jaar op de tweede plaats met een budget van 18 miljoen euro. Unilever is gezakt naar de derde plaats (15 miljoen). Op plaats 25 komt Nederlandse Spoorwegen de Top-25 binnen met een sponsorbudget van 2,1 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid