Geding Adformatie tegen DDB


Het blad eist dat een kopie van een blad, door het bureau geproduceerd ter gelegenheid van het vertrek van DDB-csd Peter van Leeuwen, wordt vernietigd en eist een aanzienlijke schadevergoeding vanwege daarin vervatte reputatieschade aan het adres van hoofdredacteur Michael van Os.
Het vakblad stelt dat DDB Amsterdam aan de uitgever van Adformatie geen toestemming heeft gevraagd om 'afscheidsAdformatie' te maken. Dat had wel gemoeten. De twee titels zijn identiek van vormgeving en het Adformatie-logo is gebruikt. De nepAdformatie is niet alleen intern verspreid, maar ook bij relaties in de branche, zo betoogt de hoofdredactie van het vakblad.
Apert onjuist
In een artikel op de voorpagina van de nepAdformatie wordt gesteld dat Van Os zitting heeft genomen in een jury met de hoofdredacteuren van Reclameweek en MarketingTribune. Peter van Leeuwen heeft de Gouden Zendmast ontvangen. Van Os stelt dat dat apert onjuist is. Hij heeft nooit in die jury gezeten, zou dat ook nimmer doen. En De Gouden Zendmast-prijs bestaat niet als prijs. 'Er zijn al teveel prijzen in de branche, al verdient Van Leeuwen het wel om in de bloemetjes te worden gezet. Alleen niet op deze voor ons schadelijke manier', aldus Van Os.
Chairman Pietro Tramontin van DDB is vanochtend door de advocaten van Adformatie per e-mail op de hoogte gebracht van het komende kort geding. Bij het bureau was vanochtend niemand voor commentaar bereikbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid