
Doet u mee aan onze spaaractie? Heeft u al een klantenkaart? Heeft u al gehoord van onze nieuwste aanbieding? Retailers vallen hun klanten continu lastig. Maar hoe interessant de aanbiedingen ook zijn, lang niet alle klanten stellen er prijs op. De weerstand bij consumenten tegen opdringerige bedrijven neemt toe. Maar hoe moet het wel? Dat laat bijvoorbeeld Google zien. Wie bij de zoekmachine een term intikt, krijgt meteen links naar relevante adverteerders. Opdringerig is deze aanpak zeker niet: de gebruiker bepaalt zelf of hij doorklikt. Behalve gerichter moet de benadering van klanten ook minder pretentieus worden. McDonald’s was negatief in het nieuws door de documentaire van Spurlock over de nadelen van fastfood. Daarop kwam het bedrijf met een aansprekende advertentie, waarin een sportief ogend meisje te zien was. Ze weet dat ze van teveel fastfood dik wordt. Maar het enige wat ze verlangt van McDonald’s is dat ze aangeven hoeveel calorieën er in de verschillende producten zit. Dan bepaalt ze zelf wel wat ze kiest Zo kan het dus ook.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee