Overslaan en naar de inhoud gaan

Customer resistance vraagt om geloofwaardige communicatie

Steeds meer consumenten hebben er genoeg van dat ze constant door adverteerders lastiggevallen worden. Adverteerders zullen meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doet u mee aan onze spaaractie? Heeft u al een klantenkaart? Heeft u al gehoord van onze nieuwste aanbieding? Retailers vallen hun klanten continu lastig. Maar hoe interessant de aanbiedingen ook zijn, lang niet alle klanten stellen er prijs op. De weerstand bij consumenten tegen opdringerige bedrijven neemt toe. Maar hoe moet het wel? Dat laat bijvoorbeeld Google zien. Wie bij de zoekmachine een term intikt, krijgt meteen links naar relevante adverteerders. Opdringerig is deze aanpak zeker niet: de gebruiker bepaalt zelf of hij doorklikt. Behalve gerichter moet de benadering van klanten ook minder pretentieus worden. McDonald’s was negatief in het nieuws door de documentaire van Spurlock over de nadelen van fastfood. Daarop kwam het bedrijf met een aansprekende advertentie, waarin een sportief ogend meisje te zien was. Ze weet dat ze van teveel fastfood dik wordt. Maar het enige wat ze verlangt van McDonald’s is dat ze aangeven hoeveel calorieën er in de verschillende producten zit. Dan bepaalt ze zelf wel wat ze kiest Zo kan het dus ook.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in