Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalist is onbetrouwbaar en oneerlijk

Journalisten bereiden zich niet goed voor, zijn onnauwkeurig, onbetrouwbaar, checken informatie vaker niet dan wel, plegen vaak geen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel van het onderzoek was inzicht te krijgen in de vraag hoe de lezers van het blad Communicatie - ervaringsdeskundigen als het om mediacontacten gaat - denken over de werkwijze van de journalist. Sluit zijn of haar mening aan bij het beeld van de onzorgvuldige, onbetrouwbare en sensatiebeluste verslaggever? Ja, luidt dat antwoord onomwonden. Zo vindt bijvoorbeeld bijna de helft (48 procent) van de respondenten journalisten onbetrouwbaar.

related partner content for mobile comes here

De vergelijkbare stelling 'journalisten zijn eerlijk' valt nauwelijks gunstiger uit. 42 procent van de ondervraagden vindt van niet. Ook opmerkelijk: 43 procent vindt dat journalisten de feiten verdraaien.

Slechts een kwart van de professionele woordvoerders vindt dat journalisten zich goed voorbereiden.
voor het artikel en de volledige resultaten van het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in