DHL wint Gouden DATje


DHL kreeg de prijs gisteravond tijdens RadioLive 2005 in de Amsterdamse RAI. De radiocommercial 'Sleutels' is door luisteraars van alle radiostations uitgeroepen tot de leukste, origineelste en beste radiocommercial van het jaar. DHL kreeg 22 procent van de stemmen.
In de commercial belt Noordzee FM-dj en zanger Gordon als mevrouw De Waal naar het callcenter van DHL om een pakketje versturen. 'Wat zit daarin?', vraagt de dame van het callcenter. 'Sleutels', luidt het antwoord. 'Waar moet het pakketje heen?', vraagt ze. 'Naar Sloten', is zijn antwoord. De winnende commercial werd bedacht door reclamebureau Ogilvy & Mather.
De andere genomineerden voor het 'Gouden DATje' 2004' waren KPN Planet Internet, Citroën Nederland, Accor Hotels, Opel Nederland, Shell Nederland, TomTom Navigatie Systemen, Holland Casino, Unilever en Kamer van Koophandel.
Luisteraars van alle radiostations konden op de website Besteradiocommercial een stem uitbrengen op hun favoriet. DHL krijgt naast de trofee ook voor ruim 100.000 euro aan commercialzendtijd bij de deelnemende radiostations.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid