Overslaan en naar de inhoud gaan

DHL wint Gouden DATje

De DHL-spot waarin Gordon als mevrouw De Waal het callcenter van de expressbezorger belt, is uitgeroepen tot beste radiocommercial van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DHL kreeg de prijs gisteravond tijdens RadioLive 2005 in de Amsterdamse RAI. De radiocommercial 'Sleutels' is door luisteraars van alle radiostations uitgeroepen tot de leukste, origineelste en beste radiocommercial van het jaar. DHL kreeg 22 procent van de stemmen.
In de commercial belt Noordzee FM-dj en zanger Gordon als mevrouw De Waal naar het callcenter van DHL om een pakketje versturen. 'Wat zit daarin?', vraagt de dame van het callcenter. 'Sleutels', luidt het antwoord. 'Waar moet het pakketje heen?', vraagt ze. 'Naar Sloten', is zijn antwoord. De winnende commercial werd bedacht door reclamebureau Ogilvy & Mather.

related partner content for mobile comes here

De andere genomineerden voor het 'Gouden DATje' 2004' waren KPN Planet Internet, Citroën Nederland, Accor Hotels, Opel Nederland, Shell Nederland, TomTom Navigatie Systemen, Holland Casino, Unilever en Kamer van Koophandel.
Luisteraars van alle radiostations konden op de website een stem uitbrengen op hun favoriet. DHL krijgt naast de trofee ook voor ruim 100.000 euro aan commercialzendtijd bij de deelnemende radiostations.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in