Overslaan en naar de inhoud gaan

Marmite commercial van kinderkanaal gehaald

Een commercial voor Marmite waarin de jaren ’50 horrorfilm The Blob werd geparodieerd, is in Engeland van door de Advertising Standards…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de ASA kregen kinderen er nachtmerries van. Volgens de Media Guardian werden twee- en driejarige kinderen er zo bang van, dat ze geen tv meer wilden kijken. In de commercial gaat een grote klodder Marmite ’s nachts de straat op en jaagt mensen de stuipen op het lijf, terwijl anderen enthousiast op de klodder toerennen en dan opgeslokt worden. Het filmpje werd gemaakt door het Londense DDB en had als pay-off ‘You either love it or hate it’. Ten tijde van de Tsunami in Azië werd het al even teruggetrokken omdat de mensen-opslokkende klodder vervelende associaties zou kunnen oproepen. Maar zes kijkers klaagden dat de commercial te zien was op het kinderkanaal en hun kinderen bang had gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Unilever, dat eigenaar is van Marmite, vond een ‘kinder-restrictie’ geen goed idee, omdat het zou betekenen dat het ook niet vertoond kon worden rond programma’s voor een groter publiek, waar veel kinderen naar kijken, zoals Pop Idol. Maar de ASA vond de klachten ernstig genoeg om de restrictie wél door te voeren.

Bron: Newsfox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in