Marmite commercial van kinderkanaal gehaald


Volgens de ASA kregen kinderen er nachtmerries van. Volgens de Media Guardian werden twee- en driejarige kinderen er zo bang van, dat ze geen tv meer wilden kijken. In de commercial gaat een grote klodder Marmite ’s nachts de straat op en jaagt mensen de stuipen op het lijf, terwijl anderen enthousiast op de klodder toerennen en dan opgeslokt worden. Het filmpje werd gemaakt door het Londense DDB en had als pay-off ‘You either love it or hate it’. Ten tijde van de Tsunami in Azië werd het al even teruggetrokken omdat de mensen-opslokkende klodder vervelende associaties zou kunnen oproepen. Maar zes kijkers klaagden dat de commercial te zien was op het kinderkanaal en hun kinderen bang had gemaakt.
Unilever, dat eigenaar is van Marmite, vond een ‘kinder-restrictie’ geen goed idee, omdat het zou betekenen dat het ook niet vertoond kon worden rond programma’s voor een groter publiek, waar veel kinderen naar kijken, zoals Pop Idol. Maar de ASA vond de klachten ernstig genoeg om de restrictie wél door te voeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Newsfox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid