Overslaan en naar de inhoud gaan

Landmacht werft personeel met racingteam

De landmacht gaat nieuw personeel werven met een eigen Racing Team Koninklijke Landmacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De landmacht heeft jaarlijks 4000 nieuwe mensen nodig en in 2005 en 2006 zelfs 5000. De inzet van het raceteam is een nieuw onderdeel van de bestaande wervingscampagne, die onder meer gebruik maakt van advertenties, radio- en televisiespotjes en billboards.

related partner content for mobile comes here

Defensie steekt jaarlijks 140.000 euro in de sponsoring van het team. Afspraken over de duur van de sponsoring zijn niet gemaakt. Autosport heeft volgens Van Diepenbrugge ontegenzeggelijk een grote aantrekkingskracht op de doelgroep van de wervingscampagne. "Bovendien past autosport bij ons imago. Net als bij de landmacht zijn ook in de autosport teamwork, techniek, dynamiek en lef kernbegrippen."

"Eigentijdse campagne"
In de Tweede Kamer is de PvdA "verbijsterd" over de nieuwe campagne. Kamerlid Eijsink vraagt zich af of Defensie zich wel moet verbinden aan het machobeeld en snelheidsimago van de autosport.
Bovendien vraagt ze zich af of de autosport de 30 procent vrouwen die Defensie bij de krijgsmacht wil halen, aanspreekt.

CDA'er Aasted-Madsen prijst de "aansprekende en eigentijdse" campagne van de landmacht. "De extra aandacht voor vrouwen bij Defensie wordt benadrukt door ook een vrouwenteam in te zetten."

De SP spreekt van "weggegooid geld. Defensie zet in op verleidingen en verlokkingen, maar schept zo een heel vals beeld van het werkelijke bestaan als militair", zei een woordvoerder. D66 heeft geen moeite met de nieuwe campagne. "Defensie hoeft het niet te laten bij een vergeelde advertentie op het arbeidsbureau. Hoe beter de mensen, hoe effectiever het Nederlandse optreden", aldus D66-Kamerlid Bakker. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in