Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC gaat fors investeren in digitale tv

Het kabelbedrijf UPC gaat dit najaar fors investeren in digitale televisie. De onderneming wil haar 2,3 miljoen klanten een gratis decoder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de gehele ‘digitale’ operatie is ongeveer 300 miljoen euro gemoeid, meldt een woordvoerder. UPC volgt daarmee KPN en Casema, die vorig jaar een offensief begonnen met digitale televisie. Het analoge tijdperk is volgens de zegsman ‘voorbij'.

related partner content for mobile comes here

Met het aanbieden van gratis decoders verwacht de kabelonderneming een doorbraak te forceren. KPN en Casema vragen geld voor een kastje dat een digitale ontvangst mogelijk maakt. Het abonnementsbedrag dat UPC gaat vragen, is wel wat hoger dan de huidige kabeltarieven. Daarbij gaat het om ‘een gering bedrag', aldus de woordvoerder tegen het ANP.

Het Financieele Dagblad meldt dat UPC ook diensten gaat aanbieden buiten de gebieden waar het een kabelnetwerk heeft. In eerste instantie gaat het om telefonie en internet, later ook op tv. De kabelaar gebruikt hiervoor het KPN-netwerk. Daarmee wordt UPC niet alleen concurrent van andere kabelbedrijven, maar ook van KPN en Versatel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in